• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401091308018

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم بیان کرد:

هنوز منتظر نتیجه آزمایش سم شناسی دانش آموزان مسموم هستیم

هنوز منتظر نتیجه آزمایش سم شناسی دانش آموزان مسموم هستیم
عکس تزئینی است

ایسنا/قم مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم به تشریح آخرین وضعیت دانش آموزانی که دچار مسمویت شده بودند پرداخت.

عبدالله صادق خانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت دانش آموزانی که هفته گذشته طی حادثه‌ای دچار مسمومیت شده بودند، عنوان کرد: وضعیت اکثر دانش آموزان مساعد است و از ۱۸ تن دانش آموزی که بستری شده بودند ۱۵ تن مرخص شدند.

وی ادامه داد: فقط سه تن از دانش آموزانی که دارای سابقه بیماری زمینه‌ای بودند هنوز بستری هستند که آن‌ها نیز شرایط مساعدی دارند؛ اما به تشخیص پزشک برای اطمینان بیشتر بستری هستند.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در پاسخ به این سوال که چرا عدد اعلامی رسمی توسط نهادهای مرتبط(۱۸ نفر مسموم) و دانش آموزان(بیش از ۳۰ نفر مسموم) دارای این تفاوت است گفت: این لیست بر اساس لیست رسمی اورژانس و علوم پزشکی بیان شده است. زیرا ۱۸ نفر کسانی هستند که به شکل کامل ثبت شده در مراکز درمانی پذیرش شده اند و اسامی آنها نیز مشخص است ولی شاید منظور دانش آموزان کل کسانی هستند که آنها حس کرده اند مسموم شده اند که طبعا با آماری که بستری شده اند متفاوت است. 

وی در رابطه با وضعیت دانش آموزانی که فلج شده بودند، اظهار کرد: مشکلات حرکتی که برای برخی از دانش آموزان ایجاد شده بود به دلیل اسپاسم عضلانی بود که خدا را شکر این اسپاسم از بین رفته است و دانش آموزان توانایی حرکت پیدا کرده‌اند و در چند روز آینده دچار بهبود کامل می‌شوند.

صادق خانی با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش سم شناسی هنوز مشخص نشده است، بیان کرد: تیمی برای بررسی موضوع در نظر گرفته شده است و برای تعیین وضعیت مسبین این موضوع، نیازمند مشخص شدن همه ابعاد ماجرا و عامل دخیل در این مسمومیت هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در رابطه با بی توجهی مسئولین مدرسه نسبت به اعلام چندباره دانش آموزان در خصوص سرگیجه و بی حالی، اضافه کرد: در جلسات مدیران تذکر خواهیم داد مدیران نسبت به وضعیت دانش آموزان دقت و توجه کافی را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha