• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091308119
  • خبرنگار : 50037

اختصاص ۳۲ میلیارد اعتبار از سفر ریاست جمهوری برای پروژه‌های آبخیزداری رزن

اختصاص ۳۲ میلیارد اعتبار از سفر ریاست جمهوری برای پروژه‌های آبخیزداری رزن

ایسنا/همدان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ رزن از اختصاص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری برای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

ناصر محققی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این میزان اعتبارات به صورت گلوبال برای حوزه آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان برای مدت سه سال آینده شامل امسال، سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است.

وی افزود: از این‌ میزان اعتبار اختصاص یافته از محل سفر ریاست جمهوری به حوزه آبخیزداری شهرستان هفت میلیارد تومان اعتبار به حوزه چایان، هشت میلیارد تومان حوزه چهاربلاغ، هفت میلیارد تومان حوزه تخت و هشت میلیارد تومان اعتبار به حوزه ملابداغ برای پروژه های مکانیکی اختصاص داده شده است.

محققی در ادامه از اختصاص یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح آبخیزداری مکانیکی برای حوزه روستای گونلو خبر داد و تصریح کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای پلاک تخت اختصاص داده شده که پروژه‌های این پلاک شامل پروژه ‌های آبخیزداری بیولوژیکی و مکانیکی خواهد بود، ضمن اینکه امسال میزان اعتبار استانی اختصاص داده شده به شهرستان تنها ۵۰۰ میلیون تومان بود.

کشت ۱۵۰ هکتار موسیر در مراتع رزن و درگزین

وی همچنین با اشاره به کشت گیاهان دارویی در مراتع شهرستان رزن و درگزین اظهار کرد: در رابطه با کشت گیاهان دارویی در مراتع، در سال جاری ۱۵۰ هکتار کشت موسیر به صورت مصوب داشتیم که ۱۶۰ هکتار موسیر در مراتع روستایی شهرستان‌های رزن و درگزین در روستاهایی چون بابانظر، دولت آباد، قاطراولن، گرمک و خمیگان به صورت مشارکتی با کمک اهالی این روستاها کشت شد.

محققی میزان بذر تهیه شده توسط منابع طبیعی برای کشت این میزان موسیر را ۶۵۰ کیلوگرم برشمرد و تصریح کرد: بذر مورد نیاز را اداره کل منابع طبیعی به صورت جامع خرید کرده و برای کشت تحویل منابع طبیعی شهرستان‌ها داده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ رزن در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز کشت گیاه دارویی بابونه جزء برنامه منابع طبیعی شهرستان بوده که در اسفندماه این برنامه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha