• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091308258
  • منبع : نمایندگی همدان

«منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» بلندترین مسیر ثبت جهانی

«منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» بلندترین مسیر ثبت جهانی

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسیر گردشگری پرونده «منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» به طول سه کیلومتر بلندترین مسیر ثبت جهانی خواهد بود که انتظار می‌رود با همت مسئولان به ثبت جهانی برسد. 

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پیشینه‌ شهر همدان «پایتخت تاریخ و تمدن ایران» عمده وظایفی که در سند آمایش برای این شهر تعریف شده، بحث گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بهره‌برداری و استفاده درست از داشته‌های گردشگری این کهن شهر است، تصریح کرد: در این راستا اقداماتی برای رونق صنعت گردشگری صورت گرفته که در حال حاضر پیگیر پرونده ثبت جهانی مسیر گردشگری همدان با عنوان «منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» هستیم و کارهای مقدماتی آن انجام شده و در مرحله‌ طی فرآیند ثبت جهانی است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان ادامه داد: این مسیر گردشگری به طول سه کیلومتر بلندترین مسیر ثبت جهانی خواهد بود که انتظار می‌رود با همت مسئولان به ثبت جهانی برسد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های همدان در پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» اشاره کرد و گفت: مسیر گردشگری تعریف شده در گذشته شاهرگ پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بوده که در این مسیر آثار حدود ۳۰۰۰ سال پیش تا دوره معاصر وجود دارد و می‌توانیم از تجربیات دیگر شهرها در زمینه احیای بافت‌های واجد ارزش این مسیر استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان در رابطه با ایجاد پیاده‌راه‌های همدان، اظهار کرد: این پیاده‌راه‌ها قابل ارزیابی با پیاده‌راه‌های جهان است که می‌تواند الگویی برای دیگر شهرهای ایران باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha