• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1401091308306
  • خبرنگار : 71410

بشنوید/ ۱۰ پیشنهاد موسیقی برای روز بارانی تهران

بشنوید/ ۱۰ پیشنهاد موسیقی برای روز بارانی تهران

واپسین روزهای پاییز، ‌ ملس و بارانی است. برای همین شاید بد نباشد این روزها را با یک مکمل موسیقایی همراه کنیم؛ لحظاتی از کارهای روزمره‌مان دست بکشیم و دل به نغمه‌های دل‌انگیز بارانی بدهیم و فقط نگاه کنیم به تر شدن زمین و خیس خوردن برگ‌های نارنجی.

ایسنا پلاس: ما برای این کار کمکتان می‌کنیم و فهرست کوتاهی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا علاقه‌مند به هر ژانری از موسیقی که هستید، بتوانید موسیقی بارانی مورد علاقه‌تان را انتخاب و چند دقیقه‌ای با خودتان خلوت کنید.

«بارون» با خسرو آواز ایران

«شب، سکوت، کویر» یک آلبوم موسیقی سنتی ایرانی است با آهنگسازی کیهان کلهر و با صدای زنده‌یاد محمدرضا شجریان که در سال ۱۳۷۳ ضبط موسیقی آن و در سال ۱۳۷۶ ضبط آواز و تدوین آن صورت گرفت و نهایتا در آذرماه سال ۱۳۷۷ منتشر شد.

«بارون» یکی از قطعات مشهور این آلبوم است که بر اساس آواهای محلی شمال خراسان اجرا شده و شعر آن را هم زنده‌یاد علی معلم دامغانی سروده است.

«ابر می‌بارد» با آواز شجریانِ پسر

«رگ خواب» آلبومی با خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری است. این آلبوم اسفند ۱۳۹۵ منتشر شد. این اثر را ارکستر موسیقی فیلم SIF بلغارستان اجرا کرده‌است. «ابر می‌بارد» یکی از قطعات شنیدنی این آلبوم است که پیشنهاد خوبی برای یک روز بارانی است.

«پاییز» به روایت ویوالدی

شاید دوست داشته باشید مکمل روز بارانی‌تان یک قطعه از موسیقی کلاسیک غربی باشد. «چهارفصل» اثر آنتونیو ویوالدی یکی از بهترین‌هاست. این مجموعه‌ متشکل از ۴ کنسرتو ویلن است که کنسرتو شماره ۳ در فا ماژور به فصل پاییز اختصاص دارد. این مجموعه که در سال ۱۷۲۳ ساخته شد، شناخته‌شده‌ترین اثر ویوالدی و همچنین در زمره مردم پسندترین قطعات دوره باروک است. پاییز را به روایت یک آهنگساز ایتالیایی بشنوید.

«همه بارونو دوست دارن» برای پاپ دوست‌ها

موسیقی پاپ همیشه طرفداران و علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. اگر شما طرفدار این ژانر از موسیقی هستید، رستاک حلاج قطعه‌ای دارد به نام «همه بارونو دوست دارن» که ترانه و آهنگسازی این قطعه را هم خودش بر عهده داشته و اشکان دباغ آن را تنظیم کرده است.

«داره بارون می‌باره» با صدای سینا سرلک

سینا سرلک که هم دستی در آواز ایرانی دارد و هم قطعات پاپ اجرا می‌کند، قطعه‌ای با عنوان «داره بارون می‌باره» منتشر کرده است که اشکان شب‌افروز ترانه سرا و آهنگساز آن بوده است. سامان نصرتی هم این قطعه را تنظیم کرده است.

«بزن باران» با ایهام و زانیار خسروی

«بزن باران» یکی دیگر از قطعات پاپ با حال و هوای این روزهاست که گروه «ایهام» آن را با صدای زانیار خسروی و مازیار لشنی منتشر کرده است. ملودی این قطعه را برادران خسروی ساخته‌اند وتنظیمش هم بر عهده زانیاز خسروی و محمدرضا رهنما بوده است.

«باران بباد می‌روی»

حجت اشرف‌زاده خیلی وقت است که جای خودش را میان علاقمندان موسیقی پیدا کرده است. «باران ببارد می‌روی» یکی از قطعات شنیدنی اوست که شعرش را مرتضی ساعتچی سروده است. محمد محتشمی ملودی آن را ساخته و کمال صداقت هم آن را تنظیم کرده است.

«قطره‌های باران» و علیرضا قربانی

اگر از گذشته طرفدار گروه موسیقی «شمس» بوده‌اید، ‌ قطعه «قطره‌های باران را شنیده‌اید. این قطعه اثری از خانواده پورناظری با آواز علیرضا قربانی است. شعر این اثر نیز از سروده‌های پرتو کرمانشاهی محسوب می‌شود.

«باران تویی» گروه چارتار

«باران تویی» یکی از قطعات مشهور گروه «چارتار» است که همیشه در کنسرت‌های این گروه طرفداران زیادی دارد؛ می‌توانید این قطعه را در یک روز پاییزی و بارانی بشنوید.

روز بارانی با کریستف رضاعی

اگر دلتان هوای رشت و قدم زدن زیر باران را کرده است، این قطعه مشهور کریستف رضاعی پیشنهاد خوبی برایتان است. این قطعه که به محلی «کیسه کیسه» نام دارد. این قطعه گیلکی را روزبه رخشا اجرا کرده و جهانگیر سرتیپ‌پور هم شاعر آن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۱۲:۳۶

بزن بارون بزن خیسم کن آبم کن ترم کن... کمک کن تا که بارون من غریبم پرپرم کن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۱۸:۰۳

و جمعه فرهاد که خیلی مضمون قابل تامل و مناسبی برای این روزها داره

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۹:۰۹

با سلام پیشنهاد موسیقی عالی بود ممنون از شما

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۱۱:۱۷

عالی مخصوصا رستاک عزیز

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۱۱:۲۵

عالی بود ممنو چسبید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۱

سلام. مگر استاد علی معلم دامغانی درگذشته که شما نوشته ید: «زنده یاد» ! تصحیح بفرمایید.