• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401091308333
  • خبرنگار : 50295

افزایش وام خوداشتغالی مددجویان بهزیستی استان زنجان

افزایش وام خوداشتغالی مددجویان بهزیستی استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: وام خوداشتغالی مددجویان در سال‌جاری از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش پیدا کرده‌ است.

سیدسلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش وام خوداشتغالی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال‌جاری، اظهار کرد: اخذ وام مددجویان بهزیستی یک سیاست برای تشویق مددجویان جهت ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید است و اخد وام موحب قطع مستمری آن‌ها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های توانمندسازی و کسب استقلال مالی و افزایش خودباوری در مددجویان است، افزود: وام خوداشتغالی مددجویان در سال‌جاری از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش پیدا کرده‌ است.

این مسئول با بیان اینکه میزان وام برای کارفرمایانی که به دلیل به کارگیری جامعه هدف سازمان بهزیستی در مراکز خود تا سقف اعتباری ۱۰۰ میلیون تومان امکان دریافت وام داشتند نیز به مقدار ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: در خصوص اشتغال معتادان بهبود یافته نیز سازمان بهزیستی وام را به دو صورت وام خوداشتغالی و کارفرمایی به افراد پرداخت می‌کند.

حسینی ادامه داد: اگر فرد بهبود یافته از اعتیاد جواز کسب یا گواهی معتبر داشته باشد، می‌تواند وام ۱۵۰ میلیون تومانی را دریافت کند و اعطای وام کارفرمایی نیز در صورتی است که فردی که دارای کارگاه یا کارخانه است، می‌تواند از یک تا حداکثر ۲۰ نفر از معتادان بهبودیافته را مشغول به کار کند که بهزیستی به ازای هر معتاد بهبودیافته‌ای که مشغول به کار شود، وام را به کارفرما پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولان جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه‌های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می‌توانند انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه کارفرمایی تا زمان بازنشستگی مددجویان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود. همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون نزدیک به ۲۰۰ نفر زن سرپرست خانوار، نزدیک به ۵۰۰ نفر دارای معلولیت و نزدیک به ۱۵۰ نفر معتاد بهبودیافته از اعتیاد، از طریق گروه‌های همیار، مشوق‌های بیمه‌ای، تسهیلات بلاعوض و ... ایجاد اشتغال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha