• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401091308355
  • خبرنگار : 50220

مدیر کل بهزیستی یزد در جشن معلولان اردکان:

اعاده حقوق حقه معلولان یک وظیفه همگانی است

اعاده حقوق حقه معلولان یک وظیفه همگانی است

ایسنا/یزد مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: معلولان شهروندان جامعه هستند و باید به اندازه و به نسبت برابر با دیگر شهروندان از امکانات جامعه استفاده کنند و این امر جز با دسترس پذیری و مناسب سازی محیط ممکن نیست.

«رضا ابهت» شنبه شب در مراسم جشنی به مناسبت گرامیداشت هفته معلولان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل مجموعه خیریه و حسینیه بین‌الحرمین شهرستان اردکان برگزار شد، با بیان این که معلولان بزرگترین اقلیت جمعیتی جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۹۰ معلول زیر پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد یک هزار و ۷۵۷ معلول در شهرستان اردکان زندگ می کنند.

وی افزود: حقیقتاً معلولیت محدودیت نیست و این ادعا را می توان با موفقیت‌ها و فعالیت‌های قابل قبول و ارزشمندی که جامعه معلولان در زمینه‌های تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی کسب کرده‌اند، اثبات کرد.  

ابهت ادامه داد: معلولان شهروندان جامعه هستند و باید به اندازه و به نسبت برابر با دیگر شهروندان از امکانات جامعه استفاده کنند و این امر جز با دسترس پذیری و مناسب سازی محیط ممکن نیست.

وی بزرگترین مشکل و دغدغه معلولان و کم توانان را دسترس ناپذیری اماکن عمومی، ادارات دولتی و بانکهای سطح شهر به علت عدم رعایت استانداردهای مناسب سازی عنوان کرد.

ابهت در پایان تاکید کرد: وظیفه تک تک مردم و مسئولان است که نسبت به اعاده حقوق حقه معلولان دست یاری بهم دهند و در ساختن شهری و جامعه‌ای در خور آنان بکوشند؛ جامعه‌ای که هر شهروندش با هر درجه‌ای از توانایی و ناتوانی قادر به استفاده از امکانات شهری باشند و جامعه ای که معلولان نیز در آن نقش آفرین بوده و در فعالیتهای اجتماعی مشارکت کنند.

«امیر ولی عضدزاده» رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز در این مراسم اظهار کرد: خدمات سازمان بهزیستی به معلولان شامل پرداخت هزینه‌های درمانی، خرید و در اختیار نهادن وسایل کمک توانبخشی، پرداخت مستمری ماهیانه، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، مساعدت در زمینه تامین مسکن معلولان، پیگیری امور اشتغال معلولین در ادارات دولتی و نیز ایجاد فرصتهای شغلی در بخش خصوصی و خود اشتغالی ، برگزاری اردوهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی هم چنین خدمات پیشگیرانه متعددی از قبیل خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج ، انجام مشاوره ژنتیک، طرح سنجش تنبلی چشم ، طرح غربالگری شنوایی نوزادان را به عموم جامعه ارائه میکند.

اجرای گروه سرود ناشنوایان «آوای سکوت»، اجرای نمایش طنز و قرائت مقاله توسط روشندل اردکانی فاطمه هاتفی، از دیگر بخشهای این مراسم بود.  

در این مراسم از طرف اداره بهزیستی از خانواده‌های معلولان موفق، خیرین و صنایع شهرستان، دفتر نماینده شهرستان، فرمانداری و شهرداری اردکان که در برگزاری این جشن، بهزیستی اردکان را یاری کرده بودند نیز تقدیر شد.

اعاده حقوق حقه معلولان یک وظیفه همگانی است

اعاده حقوق حقه معلولان یک وظیفه همگانی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha