• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091308390
  • خبرنگار : 50037

تولید سالیانه ۱۸۰۰ تن تخم‌مرغ در فامنین

تولید سالیانه ۱۸۰۰ تن تخم‌مرغ در فامنین

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از تولید سالیانه ۱۸۰۰ تن تخم مرغ در این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان فامنین دارای یک واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار بوده که این واحد فعال اثرگذار و شاخص برای ۲۰ نفر از جوانان منطقه اشتغال ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تخم‌مرغ جایگاه ویژه‌ای در سفره ایرانیان دارد و یک غذای کامل است به‌ طوریکه بیشترین مواد مغذی و جذب را در بدن انسان دارد.

خزایی با اشاره به تولید سالیانه ۴۱ تن گوشت مرغ بومی در شهرستان افزود: تولیدات دامی سالیانه این شهرستان ۳۰ هزار و ۳۶۱ تن شامل تولید گوشت قرمز، شیر، تخم مرغ، شترمرغ، گوشت مرغ بومی، تولید گوشت ماهی و عسل بوده که از این میزان تولیدات ۱۶۹۴ تن به تولید سالیانه گوشت قرمز اختصاص دارد.

وی در ادامه از ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین کشاورزی در دست مطالعه و اجرا در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم برای انجام آبیاری مدرن از طریق اجرای انواع سیستم‌های آبیاری نوین کشاورزی در بیش از ۹۰ درصد اراضی آبی شهرستان فراهم شده و امسال هم ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین کشاورزی در دست مطالعه و اجراست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین همچنین با اشاره به اصلاح الگوی کشت اضافه کرد: به منظور مصرف بهینه منابع آبی و اصلاح الگوی کشت، برنامه ریزی‌های لازم برای کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی و مزارع شهرستان انجام گرفته است.

وی با اشاره به کشت آزمایشی دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس و یک هکتار گشنیز برای نخستین بار در شهرستان در اوایل سال جاری، گفت: طی سال های اخیر کشت گیاهان چند ساله نظیر زعفران به میزان ۱۳.۵ هکتار و گل محمدی به میزان ۶.۵ هکتار در شهرستان انجام شده و گیاهان یک ساله شامل سیاه‌دانه، زیره سبز، بابونه، گاوزبان، بادرنجبویه و کاسنی هر ساله در سطحی در حدود سه هکتار در شهرستان کشت می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha