• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091308504
  • خبرنگار : 50399

معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد پاسخ داد

اتوبوس قرار زیارت دستخوش تغییر خواهد شد؟

اتوبوس قرار زیارت دستخوش تغییر خواهد شد؟
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد گفت: رایزنی‌هایی انجام شده تا به جای روزانه ۱۰ دستگاه اتوبوس و سرویس‌دهی تنها یک بار، پنج دستگاه اتوبوس به طرح قرار زیارت اختصاص داده شود تا مساجد بیشتری پوشش قرار گیرد.

سیدجواد بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اتوبوس قرار زیارت اظهار کرد: در حال حاضر هر روز ۱۰ دستگاه اتوبوس از مساجد محوری شهر با تاکید بر مساجد حاشیه شهر که دسترسی به حمل‌ و نقل عمومی در آن مناطق دشوارتر بوده، تعبیه شده است. این اتوبوس‌ها با هزینه ۲ بلیت اتوبوس افراد را از مقابل مساجد محل به حرم مطهر برده و باز می‌گردانند. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس به این کار اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دنبال ایجاد تغییراتی در طرح اتوبوس قرار زیارت هستیم، افزود: رایزنی‌هایی صورت گرفته مبنی بر اینکه به جای اینکه روزانه ۱۰ دستگاه اتوبوس و هر کدام یک مرتبه سرویس‌دهی کند، پنج دستگاه اتوبوس در اختیار داشته باشیم. در این صورت با هر اتوبوس می‌توان در روز مساجد بیشتری را پوشش داد.

بامشکی عنوان کرد: به زودی اتوبوس‌ها در اختیار معاونت گردشگری و زیارت شهرداری مشهد قرار خواهد گرفت. این اتوبوس‌ها با توجه به کارکردش باید آماده شود. صندلی‌ها و فضای داخلی باید مناسب طرح قرار زیارت و محتواهایی در موضوعات مرتبط با آن تولید و پخش شود.

اتوبوس گردشگری اتوبوسی برای آشنایی مشهدی‌ها با شهر

وی گفت: در این معاونت تورهای گردشگری به صورت مناسبتی یا با درخواست تشکل‌ها و گروه‌ها ارائه می‌شود. در ایام نوروز و تابستان در مراکز مختلفی برای این تورها فراخوان صادر می‌شود که افراد می‌توانند در آن ثبت‌ نام کنند.

معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد گفت: این تورها بیشتر منطقه توس را پوشش می‌دهد چرا که این منطقه از مرکز شهر دور است و همه امکان سفر راحت به آن را ندارند؛ در نتیجه با برگزاری این تورها که راهنمای گردشگری نیز آن را همراهی می‌کند، مردم می‌توانند از اماکن دیدنی شهر دیدن کرده و اطلاعاتی را در مورد اماکن کسب کنند.

وی بیان کرد: در ایامی که درخواست چنین سفرهایی از سوی مردم کم است، با درخواست تشکل‌ها یا سازمان‌ها اتوبوس گردشگری به همراه راهنمایان گردشگری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. بخشی از هزینه را معاونت گردشگری و زیارت شهرداری پرداخت می‌کند و بخشی با گروه برگزارکننده تور است.

خط مشهدگردی، طرح جدید معاونت گردشگری و زیارت شهرداری

بامشکی تصریح کرد: طرح خط مشهدگردی نیز طرح دیگری است که برای توسعه گردشگری در شهر مشهد برنامه‌ریزی شده است. این طرح در انتظار سرمایه‌گذار است. البته برای سرمایه‌گذاری در این طرح فراخوان‌هایی صادر شده است. در این طرح چهار خط مشهدگردی تعریف شده که جاذبه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی، بازارها و بوستان‌ها در مسیر این خطوط قرار دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در این طرح نیاز به سرمایه اولیه نسبتا بالایی برای تامین ناوگان حمل‌ و نقل دارد. همچنین مناسب‌سازی فضای داخلی و حضور راهنمایان گردشگری از نیازهای دیگر این طرح است.  

زیارت نیابتی نوجوانان در حرم امام رضا(ع)

بامشکی در خصوص زیارت نیابتی نوجوانان اظهار کرد: حادثه تروریستی شاهچراغ را بسیاری از کشورهای جهان و سازمان ملل متحد محکوم کردند. این حادثه نشان داد عناصر داعشی و تروریستی از برهم زدن امنیت کشور ناامید شدند و دست به چنین کار ناجوانمردانه‌ای زدند. مشهد به عنوان شهری مذهبی برای هم‌نوایی و محکومیت این حادثه برنامه زیارت نیابتی نوجوانان را برگزار می‌کند.

وی افزود: روز دوشنبه، ۱۴ آذر ماه، چهلم شهدای این حادثه تروریستی است. با توجه به اینکه در آن حادثه سه نوجوان شهید شدند و میان شهرهای مشهد، قم و شیراز تفام‌نامه‌ای در خصوص اقدامات زیارتی وجود دارد، برگزاری این برنامه در دستور کار قرار گرفت. زیارت نیابتی نوجوانان با همکاری معاونت پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان و آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی شده است. حدود ۵۰۰۰ نوجوان به نیابت از نوجوانان شهید حادثه تروریستی شاهچراغ به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می‌شوند.

معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد گفت: شروع مراسم ساعت ۹ صبح از ره‌باغ حضرت فاطمه زهرا(س) است. دانش‌آموزان با در دست داشتن پلاکارد و تصاویر شهدای شاهچراغ در این مسیر پیاده‌روی می‌کنند. در ادامه در رواق دارالمرحمه حرم مطهر تلاوت زیارت امین‌الله، سرودخوانی و مداحی اجرا خواهد شد. تمام این برنامه‌ها را نوجوانان اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این مراسم دانش‌آموزان بیانیه‌ای که خود تنظیم کردند، در محکومیت این حادثه می‌خوانند. طوماری نیز در محکومیت این حادثه امضا خواهد شد تا به سازمان ملل متحد ارسال شود. دانش‌آموزان پس از برگزاری مراسم می‌توانند دلنوشته‌ها و صحبت خود با شهدای این حادثه را بنویسند و در مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha