• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401091308565
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۳ آذر

اعدام اعضای موساد/نشست دولت و مجلس/کنترل مرزهای ایران و ترکیه

اعدام اعضای موساد/نشست دولت و مجلس/کنترل مرزهای ایران و ترکیه

سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی/ نشست مشترک دولت و مجلس/ حواشی سفر رئیسی به کردستان/ هک خبرگزاری فارس/ وزیر پیشنهادی راه و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا،‌ توضیحات قوه قضاییه درباره اعدام اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

خرداد ماه سال جاری بود که روابط عمومی کل سپاه ، از دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داد. این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش میکرد که در نهایت اعضای آن با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.اعضای این باند، با هدایت افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم ربایی کرده و دستمزد خود را بصورت ارز دیجیتال دریافت می‌کردند.

در پی هجمه هایی که به یک مغازه دار کردستانی به دلیل تعارف چند شکلات به رئیس جمهور در جریان بازدیدش از بازار سنندج ایجاد شده است محسن پیرهادی در یادداشتی با عنوان «چرا مغازه دار کردستانی عذرخواهی کرد» به بررسی این موضوع پرداخت که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در بخشی از این یادداشت خاطرنشان کرد: براندازان در تلاشند با ایجاد گسست بین مردم و تشکیل دو قطبی بر نارضایتی موجود در کف جامعه بدمند و مردم را رو به روی هم قرار دهند، موید امر هم هجمه هایی است که در پی سفر رئیس جمهور به کردستان، مغازه دار کردستانی را نشانه گرفت.

امروز همچنین جلسه مشترک مجلس شورای اسلامی و دولت به میزبانی مجلس و در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گفته احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۲، برنامه هفتم توسعه و همچنین ضرورت بیش از پیش توجه به دلایل و راه‌های ناکارآمدی اقتصادی کشور که باید مورد توجه قرار بگیرند از اهم مباحث مطرح شده در این جلسه است.

در توضیح موضوعات مطرح در همین جلسه، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت که هم دولت و هم مجلس تاکید دارند که بهترین راه مقابله با اغتشاشات اخیر و بهترین راه برای رسیدن به ثبات توجه به مطالبات واقعی مردم است.

سید نظام‌الدین موسوی همچنین با اعلام اینکه نامه معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس واصل شده است، گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات را دارد؛ بر این اساس جلسه بررسی صلاحیت آقای بذرپاش یکشنبه هفته آینده تشکیل می‌شود.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس هم برگزاری دو نشست مشترک مجلس با دولت و قوه قضاییه را حاوی پیام همدلی و همراهی دانست و گفت: اگر انتقادی هم در اجرا وجود دارد، این موارد در فضای آرام و کارشناسی و مطالبه گرایانه مطرح می‌شود.

در جلسه علنی نوبت صبح امروز نیز، نمایندگان در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با کلیات این طرح موافقت کردند.

بر این اساس در خصوص استفاده از امتیازات و تسهیلات،‌ با هدف تشویق فرزندآوری، چنانچه به موجب قوانین خاصی، پرداخت این تسهیلات یا ارائه امتیازات، موکول به رعایت شرایط معینی گردیده و یا مشمول ممنوعیت شده باشد، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند اعطای تسهیلات و امتیازات فوق را فقط با رعایت این قانون انجام دهند.

گزارش ایسنا در پی حمله هکری گروهی به نام بلک ریوارد یا همان «پاداش سیاه»  به خبرگزاری فارس در هفته گذشته نیز از دیگر اخبار پربازدید بود.

در این گزارش که با عنوان "راست و دروغ‌های «پاداش سیاه» و آنچه در هک خبرگزاری فارس اتفاق افتاد" منتشر شده،‌ آمده است که خبرسازترین بخش ماجرا مربوط به انتشار اطلاعاتی است که ادعا می‌شود از سرورهای داخل خبرگزاری فارس درز کرده است. بلک ریوارد مدعی است ۲۵۰ ترابایت از اطلاعات این خبرگزاری را به سرقت برده است. به نظر می‌رسد انتقال این حجم از اطلاعات در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست و یک عملیات روانی است اما اطلاعات مهمی تاکنون از این خبرگزاری در صفحه گروه هکری بلک ریوارد منتشر شده است.

از دیگر اخبار پرمخاطب امروز،‌ دستور السودانی به مرزبانی عراق برای کنترل مرزهای ایران و ترکیه بود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که السودانی نخست وزیر عراق به نیروهای مرزبانی این کشور دستور فوری داد که کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه را در اختیار بگیرند و این دستور در راستای پایان دادن به درگیری های موجود میان گروه‌های مسلح مخالف ایران و ترکیه و نیروهای مسلح دو کشور در اقلیم کردستان عراق است.

تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره اینکه چرا "بشار اسد" دیدار با "اردوغان" را نپذیرفته است از خبرهای بامدادی امروز بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

حسین آجرلو با اشاره به رد دیدارروسای جمهور روسیه، ترکیه وسوریه از سوی بشار اسد اظهار کرد: یکی از دلایل رد چنین درخواستی از سوی بشار اسد این است که ترکیه در جنگ سوریه و تحولات داخلی این کشور به معنای واقعی یک طرف جنگ بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۱۶:۱۰

چرا به جای اعدام از انها استفاده علیه خود اسراییل استفاده نمی کنید