• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401091409066
  • منبع : نمایندگی سمنان

تحقق نیمی از رشد اقتصادی هدف‌گذاری‌شده صنعت گردشگری در سمنان

تحقق نیمی از رشد اقتصادی هدف‌گذاری‌شده صنعت گردشگری در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بیش از ۵۰ درصد رشد اقتصادی پیش‌بینی‌شده اداره کل میراث فرهنگی استان در حوزه‌های میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی محقق شد.

امیر کرم‌زاده ۱۴ آذرماه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، میزان سهم بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رشد اقتصادی استان را ۶.۷۴ درصد اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون نیمی از این رشد محقق شده و در حال نهایی شدن است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: آموزش، توسعه بازاریابی، معرفی استان، افزایش تأسیسات گردشگری و ایجاد اشتغال نقش مؤثری در رشد و رونق گردشگری استان دارد.

کرم زاده شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و ... را از برنامه‌های این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ایجاد نشاط اجتماعی تأثیرگذار است.

استاندار سمنان نیز گفت: فرصت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان در نمایشگاه محصولات و صنایع‌دستی با حضور ۱۲ استان معرفی شد که اقدامی بسیار ارزشمند بود.

سید محمدرضا هاشمی بابیان اینکه استان سمنان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است، افزود: از فرصت تردد و حضور سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در استان سمنان باید برای تحقق رونق و رشد اقتصادی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاندار سمنان یکی از فرصت‌های اثرگذار بر رشد اقتصادی را گردشگری و صنایع‌دستی دانست، گفت: توجه به امر گردشگری برای تحقق رونق اقتصادی در سطح استان مدنظر قرار دارد.

هاشمی افزود: در حوزه صنایع‌دستی و تقویت و حمایت از این هنر در سطح استان نیز لازم‌ است تا حمایت ویژه از این قشر با تأکید بر تسهیل در امر فروش محصولات در دستور کار باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha