• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401091509606
  • خبرنگار : 50026

بنیاد علوی از طرح‌های دانش بنیان محصول زرشک حمایت می‌کند

بنیاد علوی از طرح‌های دانش بنیان محصول زرشک حمایت می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بنیاد علوی در استان از طرح‌های دانش بنیان مرتبط با محصول زرشک در زمینه تولید، توزیع و به ویژه فراوری این محصول حمایت می‌کند.

جواد اشرفی، در جلسه بررسی طرح‌های دانش بنیان در حوزه فرآوری زرشک اظهار کرد: در این زمینه حلقه‌هایی با پشتیبانی مالی بنیاد علوی برای نخبگان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه در حال شکل‌گیری است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به شاخه‌های مختلف تعریف شده در این زمینه، بیان کرد: هسته و پردازش کننده اصلی کار در این حوزه شرکت‌ های دانش بنیان هستند و از تجربه، تحقیقات و محصولات تولیدی آنها استفاده می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: از کمک فکری و علمی فعالان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه محصول استراتژیک زرشک در استان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها در قالب انعقاد قرارداد، تفاهم‌نامه یا خرید خدمات و به شیوه‌های مختلف بین بنیاد علوی، شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های متولی ادامه خواهد داشت؛ برای فرآوری محصول زرشک از جنس تحقیق و توسعه ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته وی؛ از منابع داخلی بنیاد علوی، پارک علم و فناوری و سایر منابع استان برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان استفاده و از آنها حمایت می‌کنیم.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: محصول زرشک بخشی از معیشت خانوار های استان را شامل می‌شود و معتقدیم اگر مسئله معیشت‌ مردم حل شود بسیاری از مشکلات نیز رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: از آنجایی که بیشتر خدمات از جمله تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان ثبت شده، ارائه می‌شود لذا فعالان این حوزه باید نسبت به ثبت شرکت یا محصول و اختراع خود اقدام کنند، و درخواست داریم پارک علم و فناوری استان نیز نسبت به پیگیری و اخذ مجوزها جدی‌تر ورود کند.

اشرفی با تأکید بر اینکه در زمینه فرآوری و ارزش افزوده محصول زرشک هنوز بسیار عقب هستیم، یادآور شد: باید تیم تحقیقاتی در فرآیند کار فرآوری فعال و از توان این تیم استفاده شود تا از کارهای پراکنده جلوگیری شده و به نتیجه مطلوب در این حوزه برسیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha