• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401091509623
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس فدراسیون شطرنج:

روی شطرنج‌بازی سرمایه‌گذاری شود

روی شطرنج‌بازی سرمایه‌گذاری شود

ایسنا/اصفهان رئیس فدراسیون شطرنج گفت: اصفهان شطرنج‌بازان بزرگ و زیادی دارد، اما از شطرنج‌بازان حمایت کافی نمی‌شود. فدراسیون توانایی‌های محدودی دارد و امیدوارم با کمک بزرگان شطرنج استان بتوانیم شرایط را برای شطرنج‌بازان بهبود بخشیم.

حسن تأمینی در مجمع انتخابات رئیس هیئت شطرنج استان اصفهان که روز گذشته، ۱۴ آذر برگزار شد، اظهار کرد: به هر سه کاندید تبریک می‌گویم که در این شرایط سخت، پای کار آمدند. بعد از انتخابات باید تمام اختلاف‌نظرها را کنار گذاشت و تیم و تیم‌کشی‌ها را فراموش کنیم تا همگی برای پیشرفت شطرنج تلاش کنیم. دو کاندید دیگری که انتخاب نشدند و رأی نیاوردند از این پس مشاور من در اصفهان هستند.

وی  در ادامه با اشاره به پیشکسوتان اصفهان، یادآور شد: اصفهان شطرنج‌بازان بزرگ و زیادی دارد. از شطرنج‌بازان حمایت کافی نمی‌شود و دلشان خون است. به‌صورتی که کشورهای دیگر بر روی شطرنج سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ایران بر ورزش شطرنج سرمایه گذاری نمی‌شود.

رئیس فدراسیون شطرنج تصریح کرد: فدراسیون توانایی‌های محدودی دارد. با کمک بزرگان شطرنج استان امیدواریم بتوانیم شرایط را برای شطرنج‌بازان استان بهبود ببخشیم و کارهای زیر ساختی انجام دهیم تا کیفیت وضعیت اصفهان را در حد کشورهای دیگر بالا ببریم.

وی ادامه داد: اصفهان در همه زمینه‌ها پیشرو بوده است. باید با همدلی و همکاری برای وضعیت شطرنج اصفهان تلاش کرد. ما می‌توانیم در استان اصفهان با وجود بزرگان این راه تلاش کنیم تا ورزشکاران ما با فراغ بال کار کنند و در صحنه‌های جهانی پرچم کشور را به اهتزاز درآورند.

جواد محمدی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان اصفهان نیز در مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج، اظهار کرد: ریزبینی و فکور بودن یکی از ویژگی‌های شطرنج‌بازان است و به همین دلیل افراد حاضر در مجمع با ریزبینی و دقت فردی را انتخاب خواهند کرد که بتواند به توسعه و گسترش این رشته در استان کمک کند.

وی ادامه داد: از اعضای مجمع و کاندیدا انتظار می‌رود تا با فرد منتخب، همراهی کنند و به توسعه و گسترش شطرنج در استان کمک رسانند.

محمدی حال ورزش استان اصفهان و کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: ورزش اصفهان سهم به‌سزایی از سبد ورزش ملی دارد. هر رشته ورزشی که در اصفهان پویا باشد، بدون شک و اثر زیادی بر ورزش کشور می‌گذارد و آن ورزش در کشور نیز شرایط خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha