• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401091509680
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران:

نگرش سلبی در حوزه‌های اجتماعی پاسخگوی مشکلات نیست

نگرش سلبی در حوزه‌های اجتماعی پاسخگوی مشکلات نیست

ایسنا/مازندران معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران گفت: نگرش سلبی در حوزه‌های اجتماعی پاسخگوی مشکلات نیست بلکه باید نهادینه سازی حرکت‌های اصلاحی را مورد توجه قرار داد.

روح الله سلگی صبح امروز در جلسه بررسی چالش‌های حوزه اجتماعی مازندران گفت: چالش‌های اجتماعی به‌دلیل فقدان آسیب شناسی و کنترل دقیق در دولت‌های گذشته در حال تبدیل به موانع توسعه کشور شده است.  

وی ضرورت توجه اساسی به اصلاح قوانین اجتماعی و قاعده‌مندی رفتارهای همسو با آنها را ضروری دانست و افزود: متاسفانه به‌دلیل توجه نداشتن به کالبد مشکلات اجتماعی چالش‌های این حوزه تغییر جهت داده است.  

این مسئول یادآور شد: نگرش سلبی در حوزه‌های اجتماعی پاسخگوی مشکلات نیست بلکه باید نهادینه سازی حرکت‌های اصلاحی را مورد توجه قرار داد. معاون استاندار مازندران با اشاره به مولفه‌های اثربخش تقویت همگرایی در جامعه افزود: انگاره سازی بر مبنای نیازهای رو به تزاید جامعه با اتکا به ظرفیت‌های قانونی کشور در این مسیر راهگشا است.  

سلگی، راه برون رفت از چالش‌های اجتماعی را هم افزایی نهادمند و قانونگرایانه مبتنی بر جامعه دانست و ادامه داد: تبدیل بحران‌های اجتماعی به ابر چالش‌های کشور آسیب‌های جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.  

وی گفت‌وگوی مسوولان با مردم را در فرآیند حل چالش‌های اجتماعی چاره ساز عنوان کرد و گفت: با تقویت گفت‌وگوهای سازنده هیجانات اجتماعی در مسیر توسعه کشور کنترل می‌شود.  

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران با انتقاد از اهتمام نداشتن جامعه نخبگانی برای یافتن راهکارهای سازنده و کم هزینه در برابر حجم مشکلات اجتماعی، خاطرنشان کرد: دولت در زمینه بستر سازی برای کاهش مشکلات اجتماعی نقش راهبردی و عزم قاطع دارد.  

این مسئول تصریح کرد: تهیه اطلس چالش‌های اجتماعی و تدوین راهکارهای عمده برای برون رفت از تنگناهای مورد نظر از برنامه‌های کلیدی دولت است. معاون استاندار مازندران گفت: نهادهای اجتماعی به‌ویژه دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید دولت را در مسیر پیشبرد سیاست‌های اثربخش کنترل چالش‌های اجتماعی یاری کنند.  

سلگی با اظهار اینکه منشاهمه مشکلات اجتماعی کشور مسائل اقتصادی نیست یادآور شد: اتخاذ رویکردهای مناسب و عالمانه فرهنگی و اجتماعی در کنترل چالش‌های بنیادی این حوزه موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha