• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401091509831
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه:

غرب نمی‌تواند مدعی حقوق بشر و حقوق زن باشد

غرب نمی‌تواند مدعی حقوق بشر و حقوق زن باشد

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه دین اسلام دینی است که آزادی و زندگی را برای زن به ارمغان آورد، گفت: غرب نمی‌تواند مدعی حقوق بشر و حقوق زنان باشد.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب شامگاه دیروز (۱۴ آذرماه) در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی و هفته بصیرت و گرامی‌داشت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه تاریخ تقابل حق و باطل به دو عصر تنزیل و تاویل تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در عصر تنزیل که عصر انبیاست، تقابل جبهه حق با باطل آشکار و کفر صریح بود و کسانی که برابر انبیا می‌ایستادند علنا و رسما بت‌پرست بودند و توحید ربوبی را صراحتا انکار می‌کردند.

وی با بیان اینکه در عصر تأویل، که عصر امامت و ولایت ائمه اطهار (ع) است، تقابل جبهه حق با باطل در پرده و کفر پنهان است و کسانی که برابر جبهه حق صف‌آرایی دارند، منافقانی هستند که به ظاهر شعار اسلام سر می‌دهند و پایبندی خود را به احکام دین نشان می‌دهند ولی محور و اساس جریان دین یعنی ولایت را منکر بودند، گفت: قیام حضرت زهرا (س) در این دوره، جهاد تبیین و بصیرت‌آفرین بود.

این مسئول به عوامل انحراف تاریخی بعد از رحلت پیامبر اعظم اشاره کرد و افزود: مجال‌یابی و میدان‌داری منافقان، بی‌تفاوتی و سکوت خواص و ماموریت امیرالمؤمنین (ع) به صبر از عوامل انحراف تاریخی بعد از رحلت پیامبر (ص) بود.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به مهم‌ترین راهکار تشخیص حق از باطل، متذکر شد: اگر کسی به دو عنصر صبر و بصیرت مجهز نشود، نمی‌تواند حق و باطل را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه سیر تاریخی فتنه و اغتشاش پس از انقلاب به ویژه دوران رهبری مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که این حوادث با پشتیبانی آمریکا و عملگی منافقان و ضد انقلاب بوده اما روش مقام معظم رهبری در این حوادث از جمله فتنه ۸۸ و حوادث اخیر بصیرت‌آفرینی و تبیین بوده است، تاکید کرد: حماسه ۹ دی ثمره بصیرت‌آفرینی مقام معظم رهبری بود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه در حوادث اخیر دشمن می‌خواهد با دین، دین را بزند و شعار زن، زندگی و آزادی ظاهری فریبنده دارد و غرب نمی‌تواند مدعی آزادی و حقوق زن باشد و دین اسلام دینی است که آزادی و زندگی را برای زن به ارمغان آورد، عنوان کرد: در دوران جاهلیت با زنده به گور کردن زن، شخص زن را از بین می‌بردند و امروز نیز در غرب با استفاده ابزاری از زن، شخصیت زن از بین می‌رود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تبیین یک وظیفه است و بدون تبیین، افکار عمومی در فضای غبارآلود می‌ماند و اگر تبیین نباشد، فرصت برای اغواگری و گمراه‌سازی مردم توسط دشمن باز می‌شود، بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر بصیرت‌آفرینی و جهاد تبیین بود که گفت جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم آسیبی ببیند دیگر حرم‌ها باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha