• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401091509886
  • منبع : فضای مجازی

سید محمد خاتمی: نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند

سید محمد خاتمی: نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند

رییس جمهور پیشین ایران تاکید کرد که نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیّت، پایمال شود یا امنیّت که شرط استقرار سامان و نظم خوب در جامعه است به نام آزادی نادیده انگاشته شود.

به گزارش ایسنا، در پیام سید محمد خاتمی به مناسبت روز دانشجو با بیان اینکه شانزدهم آذرماه را باید در متن آنچه در بیش از یک قرن بر این مرز و بوم رفته است و سیر و صیرورتی که ملت شریف ایران داشته است، دید و ارزیابی کرد، آمده است: مدار حرکت ملّت نفی استبداد، نفی استعمار و نفی عقب ماندگی، تبعیض و فساد و متناظر آن مطالبه آزادی، استقلال، پیشرفت و عدالت و در یک کلام دستیابی به "زندگی" متناسب با شأن انسان و اقتضائات زمان بوده است. ولی پاره ای از حادثه ها و ایام جنبه نمادین پیدا کرده است؛ از جمله شانزده آذر که نمایانگر جایگاه والای دانشگاه و پیشتازی دانشجو در تحولات اجتماع روبه آینده است.

رییس جمهور پیشین ایران در بخشی از این پیام با اشاره به فضای حاکم بر دانشگاه‌ها بعد از یک دوره انفعال، از آنچه همدلی و هم سخنی بخش مهمی از استادان با دانشجویان خواند ابراز خوشوقتی کرد.

وی همچنین دراین پیام به بازداشت دانشجویان، ایجاد محدودیت های آموزشی، صنفی و سیاسی برای آنان و اخراج و اعمال فشار بر استادان پرداخت و آن را امری برشمرد که نمی‌تواند در نهایت امنیّت پایدار دانشگاه و جامعه را تأمین کند.

وی همچنین در این بیانیه خطاب به دانشجویان یادآورشد: از دانشگاه بخصوص انتظار می رود که توجه داشته باشد که همچنانکه آزادی یک نیاز مبرم و مطالبه مهم است، امنیت نیز برای کشور اهمیت دارد و مراد، از آزادی، آزادی ملّت و از امنیّت، امنیّت میهن است. نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیّت، پایمال شود یا امنیّت که شرط استقرار سامان و نظم خوب در جامعه است به نام آزادی نادیده انگاشته شود.

رییس جمهور پیشین ایران در این پیام از شعار  زن زندگی آزادی به عنوان پیامی زیبا یاد کرد که حرکت به سوی آینده بهتر را نشان می دهد.

خاتمی در این پیام خطاب به مسوولان نیز تاکید کرد: به مسئولان توصیه می کنم که این حضور را قدر بدانند و بجای برخورد ناروا با آن، دست یاری به سوی آنان دراز کنند و با کمک آنان وجوه ناصواب حکمرانی را بدرستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود به سوی حکمرانی خوب حرکت کنند.

وی پیام خود را با اظهار امیدواری به این که به لطف حضرت پروردگار و توجه به خواسته‌های بحق جامعه، در همه زمینه ها گشایش موثرتر پدید آید، به پایان رساند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۲:۲۰

حذف اصلاح طلبان ....عامل اصلی مشکلات امروز ماست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۴۶

اصلاح‌طلبان عمل اصلی اغتشاشات در کشورن...همه اصلاح طلبان نون به نرخ روز میخورن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۲:۵۰

سلام بر سید خدا

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۴۵

ساقیت خوب نیست عوضش کن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۲:۵۴

حرف اضافی....نزن مملکتو تو و امثال ....مثل تو به باددادین حالا بازم نظرمیدین

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۲:۵۹

تا دیروز از سران فتنه بود اجازه انتشار خبرش را نداشتین و ممنوع الخروج کرده بودین حالا شده رئیس جمهور سابق، چرا باید منتظر باشید خشم مردم غلیان کند و آنوقت از ترستان فضا را باز کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۴:۱۸

آفرین آقا رضا دقیقاً منم همین به ذهنم خطور کرد... فکرکردن مردم دیگه بین اصلاح طلب و اصولگرا تمایزی قائل هستن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۴۷

قلیان قلیان نکن بابا بشین سرجات جوش میزنی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۲:۵۹

این وسط خون شهدا چی شد ......

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۰۰

آیِ خاتمی! ۱_شما پیاده نظام صهیونیست ها در ایران ما، آزادی و امنیت و زن و زندگی و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و همه چیز رو به هم ریخته اید شما باید پاسخ گو باشید. ۲_ گویا مثل فتنه ها و بلواهای قبلی که شکست خورده اید و این بار هم شکست می خورید و خوار می شوید، درخواست آشتی ملی می دهید و در فکر مکر بعدی غرق می شوید.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۰۴

خاتمی فردی توخالی بیسواد و غربزده است وی لیسانس فلسفه افتخاری از دانشگاه تهران دارد فردی منافق و دوپهلو

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۶:۰۴

هنوز فحش!!! رعیت در انواع تدابیر حاکمان دارد میسوزد!!! اجازه بدید حاکم بدون احساس شکست و با غرور عقب گرد کند. توی سرش نزنید. بزارید فکر کنند که رعیت نفهمیده و حالیش نیست. شتر دیدی، ندیدی... خاموش شدن آتش، و رسیدن به جرعه ای تنفس، مهمتر از اثبات «خوب و بد» بودن این و آن است!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۰۹

اصلاح طلب مفت خور . دوزان شما تموم شده.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۱۹

درود بر این سید شریف و نجیب

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۱۹

پروژه سوخته هست.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۲۰

چرا در روز ئانشجو نمیگذارند خاتمی در یکی از دانشگاهها وارد شده و صحبت کند . چرا

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۲۱

نمی شود تو را دوست نداشت... حرف های ایشان حقیقتا بر دل من یکی می نشیند دریغا که این دو دهه از نگاه گشاده اش به جهان و وطن محروم ماندیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۲۳

آقای خاتمی! شما ذخیر و معدن جامعه ای انشاءالله خام فروشی نشوی! پسندیده تر است با هدف ارزش افزوده ٬ فرآوری شوی و سامانه های پایین دستی از شما بهره مند شوند.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۲۳

سوپاپ اطمینان

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۲۵

اینکه تصویر و خبری از جناب خاتمی منتشر فرمودید، مایه امید به آینده ، و مجوز سلسله مراتب برای تغییری در آینده است. اگر یک فریب نباشد!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۲۹

فک کنم صبح تا شب می شینه فکر می کنه چجوری با کلمات بازی کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۴:۱۶

تورا خدا دیگر عکس این را نشان ندهید . این آدم فقط فوق تخصص یکی به نعل و یکی به میخ زدن هست . اطرافیان او نیز اینچنینند . من حدود ۳۰ سال است که رای نداده ام . ولی اگر روزی رای دهم ؛ بین اصول گرایان و به اصطلاح اصلاح طلبان ترجیح می دهم به همان اصولگرایان رای دهم .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۴:۱۸

نظرات و پیام های امثال شما ها عین فتنه است. لطفاً خفه ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۱۴

درود بر سید دلسوز واقعی ایران وایرانی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۳۱

آزادی در برابر نظم عمومی است محدودآزادی مدنی اخلاق حسنه و نظم عمومیست هیچ حق اعم از آزادی و امتیازی از دایره نظم عمومی و اخلاق حسنه فراتر نمیرود همانطور که حق و آزادی در نظام اسلامی حکم الهیست نظم عمومی و اخلاق حسنه هم حکم است پی به بهانه هرکدام نمیشود دیگری را قربانی کرد بلکه کفه نظم عمومی می چربد و غالبا نظامهای سیاسی و حقوقی چنین می کنند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۴۶

من زمان ریاست جمهوری شماخوب به یاد دارم درچهارسال دومت اقتصاد مملکت رونابودکردی یک سال مانده به پایان دولتت ارزش پول ملی رو به نصف رساندی ورفتی لطفا کمتر لفاظی کن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۶:۱۱

واقعا جای آقای خاتمی در حوزه تصمیم گیریهای کلان نظام خالیست همه باید تادیرنشده اختلافات جناحی وحزبی را کنار بگذارند وبه فکر منافع نظام باشند.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۶:۱۶

جناب خاتمی! من هر دو دوره بهت رأی دادم ولی از اینکه ار پشتوانه ی مردمی که داشتی بنفع مردم استفاده نکردی از چشم همه ی طرفدارانت افتادی، پس دیگه سکوت اختیار کن و چیزی نگو دوره ی اصولگرا و اصلاح طلبان گذشت و تموم شد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۶:۲۲

مردی با خصلت تملم و کمال منافق. شعار زن زندگی آزادی رو به معنی پیش بسوی زندگی بهتر عنوان میکنه و نمیفهمه یا نمیخواد بفهمه که شعار در اصل شعار جانیان کومله است

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۶:۴۵

چقد تو خوبی اگه بزارن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۶:۵۷

البته آقای خاتمی وکلا اصلاح طلبها تازه به ایران آمده و تاکنون مسئولیتی دراین مملکت نداشته اند!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۷:۲۰

چرا عکس جدیدی از چهره خاتمی نمی گذارید؟ با چهره جدید بهتر میشه شناختش

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۲۰:۰۳

درود بر انسان شریف و فرهیخته دکتر سید محمد خاتمی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۰۰:۴۹

بعد از چهار ماه واقعا زحمت کشیده این آقا پیام داده خسته نباشید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۰۵:۱۱

این باید و نباید ها را برای کسی میگویی که همه چیز را تفکیک می‌کند و دشمن یکدیگر می‌کند. آزادی تنها در امنیت رشد می‌کند.