• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401091509989
  • منبع : ایندیپندنت

محمد بن سلمان جزئیات پروژه جزیره «سنداله» را اعلام کرد

محمد بن سلمان جزئیات پروژه جزیره «سنداله» را اعلام کرد

ولیعهد عربستان از توسعه "سنداله"، اولین جزیره لوکس پروژه نئوم، در راستای توسعه اقتصاد گردشگری عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، روز دوشنبه در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) آن را منتشر کرد، اعلام کرد سنداله، یکی از مجموعه جزایر نئوم به مساحت ۸۴۰ هزار مترمربع، اولین جزیره لوکسی است که در نئوم توسعه پیدا خواهد کرد. ولیعهد عربستان سعودی در بیانیه خود، این پروژه را چنین توصیف کرد: «لحظه مهم دیگری برای نئوم و گام بلندی در تحقق جاه‌طلبی گردشگری پادشاهی تحت چشم‌انداز ۲۰۳۰.»

سنداله اولین جزیره لوکس پروژه نئوم است که با استفاده از امکانات طبیعی مثل ذخایر مرجانی و امکانات گردشگری و تفریحی دروازه‌ای به دریای سرخ و مقصدی جذاب برای گردشگران منطقه خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این جزیره از اوایل سال ۲۰۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان باشد و در بخش‌های گردشگری، خدمات مهمان‌نوازی و اوقات فراغت، سه هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کند.

ولیعهد عربستان سعودی در این بیانیه به «یک باشگاه ساحلی لوکس، باشگاه قایقرانی مجلل و ۳۸ غذای منحصربه‌فرد برای تجربه‌ای بی‌نظیر در یک مقصد گردشگری برتر» اشاره کرد. او در ادامه افزود: «اینجا مقصدی است که مسافران می‌توانند زیبایی واقعی نئوم و عربستان سعودی را رو و زیر آب تجربه و سنداله را به مقصد آینده سفرهای لوکس تبدیل کنند.»

به گزارش ایندیپندنت، برنامه شهر نئوم که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، گل سرسبد برنامه‌های شاهزاده محمد بن سلمان برای بازنگری در اقتصاد بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است. برنامه‌های او برای تبدیل یک منطقه دورافتاده در شمال غربی ساحل دریای سرخ به یک مرکز فناوری که عناصر اصلی «چشم‌انداز ۲۰۳۰» را شکل می‌دهد تا هم از وابستگی عربستان سعودی به صادرات نفت خام کم شود و هم محدودیت‌های اجتماعی را کاهش و سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۸ ۱۶:۲۰

خیلی جالبه اینها به کجا میرن ما داریم به کجا میرویم فلسطین تنها نماند خخخخ

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۵۸

درود برشرفت