• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401091509991
  • خبرنگار : 71424

بهره‌برداری از ۶ مدرسه ویژه استثنایی تا دهه فجر/ رفع نیاز مدارس استثنایی در اولویت

بهره‌برداری از ۶ مدرسه ویژه استثنایی تا دهه فجر/ رفع نیاز مدارس استثنایی در اولویت

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به افتتاح هشت مدرسه ویژه استثنایی از تکمیل ساخت و بهره برداری ۶ مدرسه استثنایی دیگر در مناطق مختلف کشور تا دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مجتمع آموزشی شهید محبی تهران برگزار شد به افتتاح هشت مدرسه استثنایی در این همایش اشاره کرد و گفت: عدالت یعنی توجه به تفاوت‌ها. کودکان آموزش و پرورش استثنایی، نوابغی که هشت فضای آموزشی را به آنها اهدا می‌کنیم نیاز به توجه ما به علت کمبودها ندارند، بلکه نیازمند توجه ما به ظرفیت‌هایشان هستند.
وی افزود: اگر این تغییر نگاه شکل بگیرد مطمئن هستیم که توفیقات خوبی حاصل می‌شود.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آمادگی این سازمان برای تامین نیازهای آموزش و پرورش را اعلام کرد و گفت: ما آماده کمک هستیم و حتی در برنامه ها و خرید تجهیزات مدارس، نگاه ویژه‌ای به این کودکان خواهیم داشت.
خان‌محمدی با اشاره به اینکه درخواست کرده‌ایم تا در یکی از تبصره‌های بودجه سهم سازمان نوسازی از ۲۰ به ۵۰ درصد افزایش یابد تا بتوانیم تجهیزات هنرستانی را برای کودکان تامین کنیم عنوان کرد: وعده دیگری که باید بدهیم و تکلیفی برای خودمان ایجاد کنیم این است که علاوه بر هشت مدرسه افتتاحیِ امروز، شش مدرسه استثنایی دیگر را تا دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.
وی ادامه‌داد: هرجا نیاز بود سازمان آموزش و پرورش استثنایی به ما اعلام کند، اولویت ما کودکان استثنایی هستند. احکامی را پیشنهاد داده و با قوت پیگیری می‌کنیم و امید است مجلس نیز به آنها توجه داشته باشد. امیدوارم افتتاح این مدارس گامی در راستای ارتقای عدالت آموزشی باشد.
به گزارش ایسنا، در این مراسم هشت مدرسه استثنایی در استان های مختلف از جمله خراسان رضوی، قم، زنجان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و ایلام به صورت همزمان و ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.
این مدارس با اعتبارات جمع آوری شده در پویش ملی  «صحن حرم مدرسه ام» ساخته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha