• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401091510126
  • خبرنگار : 50184

رییس دانشکده:

"تالار افتخارات و قهرمانان ورزشی" دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه راه اندازی می‌شود

"تالار افتخارات و قهرمانان ورزشی" دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه راه اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه بزودی تالار افتخارات و قهرمانان ورزشی این دانشکده راه اندازی می شود.

حسین عیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی "تالار افتخارات و قهرمانان ورزشی" این دانشکده گفت: این تالار محلی برای معرفی و شناساندن دانشجویان این دانشکده خواهد بود که از قهرمانان و مدال آوران ملی هستند.

وی تعداد این قهرمانان را حدود ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: مریم هاشمی در رشته ووشو و کوروش باقری در رشته وزنه برداری از جمله این قهرمانان هستند که در دانشکده علوم ورزشی تحصیل کرده اند.

رئیس دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه خاطرنشان کرد: باتوجه به تلاش های ارزنده مرحوم دکتر جواد کریمی بنیانگذار رشته تربیت بدنی در دانشگاه رازی، این تالار به نام ایشان مزین می شود و تندیسی از ایشان را هم در این تالار نصب خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره جایگاه خوب دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه در کشور، اظهارکرد: در این دانشکده از نظر امکانات و زیرساخت ها شرایط بسیار خوبی در کشور داریم.

وی یکی از امکانات این دانشکده را آزمایشگاه علوم ورزشی معرفی کرد و افزود: این آزمایشگاه که همکاران حوزه علوم زیستی در آن فعالیت می کنند، یکی از مجهزترین آزمایشگاه های علوم ورزشی غرب کشور است.

رئیس دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه از تلاشهای صورت گرفته برای ارتقاء این دانشکده به عنوان یک دانشکده نسل سوم و کارآفرین یاد کرد و گفت: تلاش کرده ایم تا دانشگاهی کارآفرین باشیم و آموزش های مهارتی را هم به دانشجویان داشته باشیم که در این راستا  "کافه کارآفرینی در ورزش" را راه اندازی کرده ایم که نمونه آن در کشور وجود ندارد.

وی از مرکز "حرکات اصلاحی" هم به عنوان یکی دیگر از امکانات دانشکده علوم ورزشی نام برد و اعلام کرد: در این مرکز به جامعه هدف درخصوص آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی خدماتی ارائه می شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه در حوزه فعالیت های دانش بنیان که از تاکیدات مقام معظم رهبری است نیز اقدامات خوبی انجام داده، گفت: در این دانشکده شش واحد فناور دانش بنیان داریم که در مرکز رشد دانشگاه رازی مستقر شده اند که شامل آب درمانی، مرکز مشاوره و تندرستی درووتات، واحد کلینیک علوم انسانی و منابع انسانی، ماساژ ورزشی و تغذیه ورزشی هستند.

به گفته این مسئول، دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه در بین دانشکده های دانشگاه رازی و در بین سایر دانشکده های علوم ورزشی در کشور بالاترین تعداد واحدهای فناور را دارد.

عیدی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص پیشینه دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه گفت: سال ۱۳۷۳ گروه تربیت بدنی دانشگاه رازی به همت مرحوم دکتر جواد کریمی راه اندازی و سال ۱۳۷۵ به دانشکده تبدیل شد ودر حال حاضر با قدمت حدود ۲۵ سال یکی از دانشکده های علوم ورزشی شاخص کشور است.

وی از دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه به عنوان یکی از دانشکده های خاص و ویژه در سطح کشور نام برد و افزود: این دانشکده دارای شش هزار متر زیربنا است که از این نظر جزو پنج دانشکده برتر کشور می باشد.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه به فعالیت ۲۰ عضو هیات علمی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: این اعضا در شاخه های فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی،  آسیب شناسی و حرکات اصلاحی و رفتار حرکتی در ورزش مشغول به تدریس هستند.

وی همچنین تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه را ۳۵۰ نفر، مقطع کارشناسی ارشد را ۱۶۰ نفر و دکتری را ۵۲ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha