• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401091510149
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول مطرح کرد

حمایت از نخبگان قزوینی برای جذب در دستگاه‌های دولتی

 حمایت از نخبگان قزوینی برای جذب در دستگاه‌های دولتی
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: تعداد بسیاری از نخبگان، متقاضی جذب در دستگاه‌های اجرایی هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته، واجدین شرایط به سازمان اداری استخدامی کشور معرفی شدند و امیدواریم تا پایان سال شاهد جذب آنان باشیم.

دکتر علی رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جذب نخبگان در دستگاه‌های اداری باهدف احصاء و حل مشکلات استان و تخصص محوری امور از مطالباتی است که طی سالیان اخیر به دنبال آن بودیم.

وی بابیان اینکه، نخبه گماری از اهداف بنیاد نخبگان قزوین است، افزود: جامعه‌ای استحقاق رشد و تعالی را دارد که از تمامی ظرفیت‌های نخبگان استفاده کند. بی‌شک نخبه پروری و نخبه گماری راه تعالی جامعه علمی است.

رئیس بنیاد نخبگان قزوین عنوان کرد: تمامی طرح‌های بنیاد نخبگان در جهت شناسایی، تقویت و به‌کارگیری دانشجویان و اساتیدی است که راهکار مناسبی جهت رشد و پیشرفت کشور دارند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان که باهدف حمایت از دانش‌آموختگان و دانشجویان برتر دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری‌تخصصی به‌منظور آشناسازی اجتماع نخبگانی با نیازها، مشکلات و مسائل کشور صورت گرفته، اقداماتی چون کارگاه تسهیلاتی «توسعه هسته‌های مسئله محور پژوهشی/ فناورانه طرح شهید احمدی روشن» در دستور کار قرارگرفته است.

رجب پور با اشاره به مزایای این طرح، گفت:تجربهٔ فعالیت بین‌رشته‌ای در هسته نخبگانی و همکاری با دانش‌آموختگان و دانشجویان مستعد از رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، همکاری در مراحل اجرای پروژه‌ای که برآمده از مسائل واقعی مبتلابه صنایع و جامعه است، یکی از امتیازات طرح شهید احمدی روشن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از راهنمایی‌های راهبر متخصص، هم‌افزایی بین دانشجویان و اساتید، صنعت و دانشگاه، کسب مهارت‌های اجتماعی، افزایش خودباوری، مسئولیت‌پذیری و تحرک اجتماعی، افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی به شرکت‌کنندگان طرح، از دیگر مزایای این پروژه است.

رئیس بنیاد نخبگان قزوین عنوان کرد: طی ادوار گذشته، تعداد طرح‌ها و هسته‌های پژوهشی مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان از تعداد ۲۰۰ هسته در کشور تا ۵۰۰ هسته در سال ۱۴۰۱ افزایش‌یافته که این رشد ۲ برابری نشان از پویایی و دغدغه‌مندی دانشجویان در سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در هر یک از این هسته‌ها بین ۵ تا ۱۵ دانشجو به حل مسائل کاربردی می‌پردازند که بستر مناسبی برای رشد و بروز استعدادها و خلاقیت‌های نخبگانی است و دانشجویان متقاضی می‌توانند جهت شرکت در هسته‌های پژوهشی مسئله محور، تا ۲۰ آذرماه در سایت بنیاد ملی نخبگان ثبت‌نام نمایند.

رجب‌پور از اجرایی شدن آئین‌نامه جذب و نگهداشت نخبگان در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: امسال طی ۲ مرحله فراخوان، تعداد بسیاری از متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی پرونده‌های خود را در بنیاد نخبگان تکمیل کردند که پس از مصاحبه‌های اولیه و انجام مصاحبه نهایی برگزیدگان به سازمان اداری استخدامی کشور معرفی شدند. امیدواریم تا پایان سال شاهد جذب این افراد باشیم.

وی در خصوص طرح شهید شهریاری عنوان کرد: این طرح به سبب تسهیلات جذب در نهادها و مؤسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها تشکیل‌شده که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است که ۲۰ درصد جذب در دانشگاه‌ها باید از برگزیدگان تسهیلات طرح شهید شهریاری باشد.

آغاز به کار طرح هسته‌های نخبگانی مسئله‌محور از دیگر مواردی بود که رئیس بنیاد نخبگان قزوین به آن اشاره کرد و افزود: طرح هسته‌های نخبگانی مسئله‌محور تحت عنوان طرح شهید بهشتی نخستین‌بار حول محور جذب اساتید نخبه و افراد علاقه‌مند به همکاری در این طرح‌ها انجام می‌شود که شرکت‌کنندگان در این طرح، می‌توانند به حل مسائل کاربردی استان بپردازند.

 وی تشریح کرد: دانشجویان شناسایی‌شده توسط بنیاد نخبگان از حمایت‌ها و تسهیلات مختلفی همچون  جوایز تحصیلی دانشجویی، اعطای تسهیلات جهت انجام فرصت‌های مطالعاتی، تسهیلات مربوط به مشمولان نظام‌وظیفه، اعتبار پژوهشی به مخترعان و نوآوران، تسهیل استفاده از امکانات پژوهشی، وام خرید مسکن، تسهیلات مربوط به سبد اشتغال نخبگان و جذب در دستگاه‌های اجرایی برخوردار خواهند شد.

رجب‌پور در پایان گفت: شناسایی و پشتیبانی از اعضای هیئت‌علمی برگزیده دانشگاهی، حمایت اساتید نخبه دانشگاهی، حمایت و ارائه تسهیلات به برگزیدگان و نخبگان ادبی کشور، اعطای تسهیلات و حمایتی پژوهشی از برگزیدگان قرآنی و اعطای تسهیلات و حمایت پژوهشی از برگزیدگان حوزوی از دیگر خدماتی است که بنیاد نخبگان به جامعه متنوع نخبگانی ارائه می‌دهد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha