• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401091510386
  • خبرنگار : 50175

۱۶ آذرماه، روز دانشجو و نماد بیداری اسلامی است

۱۶ آذرماه، روز دانشجو و نماد بیداری اسلامی است

ایسنا/لرستان تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهیان انقلابی لرستان به‌مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان (دانشگاهیان انقلابی) لرستان به‌مناسبت روز دانشجو بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۶ آذرماه، روز دانشجو و نماد بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان‌های علمی، فرهنگی و تجلی بصیرت و استقلال و آزادی ملت مسلمان ایران است؛ جنبش‌های دانشجویی همواره روحیه ضد استکباری و ضدآمریکایی داشته‌اند و حضور آگاهانه دانشجویان مسلمان همراه با مردم انقلابی مانع دخالت دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور شده است.

 روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، به‌عنوان روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن‌شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است و امروز نیز شایسته است دانشگاهیان برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از اصول و آرمان‌های اصیل اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی، اجازهٔ نفوذ و عرض اندام به دانشجو نمایانِ وابسته به استکبار جهانی در محیط‌های مقدس علمی را ندهند.

مطابق بیان ماندگار خمینی کبیر (ره)، دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تربیت انسان و رسیدن به کمالات والای انسانی و کمک به پیشرفت و آبادانی کشور است.

بی‌شک بازخوانی روز دانشجو در خاطره ملت بزرگ ایران یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است؛ لذا ما اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان، با دلدادگی به مکتب سبز علوی و مسیر سرخ حسینی و در سایه عمل به منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، ضمن تأکید بر زنده نگه‌داشتن این روز که به منزله زنده نگه‌داشتن حلقه اتصال خون شهیدان دانشجو و بیداری و پویایی اسلامی دانشگاهیان است، تجدید پیمان خود را با آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و روز دانشجو را گرامی می‌دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha