• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401091610643
  • خبرنگار : 71594

موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

سرمدی: «بذرپاش» از نظر کارآمدی توانایی بالایی دارد

سرمدی: «بذرپاش» از نظر کارآمدی توانایی بالایی دارد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: مهرداد بذرپاش از نظر کارآمدی توانایی بالایی دارد و مجلس را نیز خوب می شناسد.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۱۶آذرماه) مجلس شورای اسلامی که به منطور بررسی برنامه‌های مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه معرفی شده است، در موافقت با برنامه‌های گزینه دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای بذرپاش ثابت کرده است که به لحاظ کارآمدی توانایی بالایی دارد و  هم مجلس شورای اسلامی را خوب می شناسد و هم جایگاه نمایندگان را به لحاظ تجربه ای که در هیات رئیسه داشته است به خوبی می داند.

نماینده همدان افزود: با توجه به اینکه در وزارتخانه راه و شهرسازی نیروهای متخصصی حضور دارند، امیدواریم از توانمندی آنها در این وزارتخانه استفاده کنند.

سرمدی در ادامه ضمن تشکر از زحمات چندین ساله رستم قاسمی وزیر سابق وزارت راه و شهرسازی گفت: اینکه رئیس جمهور بعد از گذشت این مدت از عمر دولت با پایش و توجه به وعده هایی که به مردم داده اند، ترمیم کابینه و معرفی نیروهای جوان، با انگیزه و خلاق را در دستورکار قرار دادند جای تشکر دارد و زمینه همکاری بیشتر مجلس شورای اسلامی را با ایشان آماده می کند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه ای بزرگ، کلیدی و مرتبط با نیازهای اساسی مردم است، تصریح کرد: اگر دنبال عدالت و نزدیک کردن مردم به لحاظ فاصله طبقاتی هستیم، این وزارتخانه به جهت فعالیت در حوزه های مختلف از جمله کلیدی ترین وزارتخانه ها است. مباحث حوزه مسکن مردم را به شدت دچار معضلات فراوان کرده است از جمله دستورات راهبردهای این وزارتخانه است. بهبود راه های کشور که امروز تصادفات، معضلات و خسارات فراوان ناشی از عدم توجه جدی به مشکلات راه است از جمله ماموریت های مهم این وزارتخانه است.

نماینده مردم اسدآباد افزود: امروز کارهای بر ز مین مانده فراوان است و در بحث مسکن شاهدیم که دچار تاثیرپذیری از تورم و افزایش قیمت ها است. ما با رکود ۸ ساله ای در بخش مسکن مواجه بودیم که افتخار می کردند که آجر روی آجر در آن نگذاشتند و مسکن مهر را بیهوده خواندند و این مشکلاتی است که وجود دارد. امروز ۵۰ میلیون مسکن کم داریم و مسکن ملی و راهبردهایی که در این ارتباط به کار گرفتند زمینگیر شده و ساخت و سازهای دولتی ناموفق است و بخش خصوصی در این زمینه به صورت فعال ورود پیدا نکرده است.

سرمدی در رابطه با معرفی بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر بهره گیری از جوانان خلاق و برنامه محور و در عین حال وابسته بودن به خانواده های ایثارگران و جانبازان و شهدا است. از جمله ویژگی های بذرپاش این است که در ایام کودکی با شهادت پدرشان تعهد خود را به نظام به ثبوت رساندند و طی سال های گذشته همواره ثابت قدم ایستاده اند.

وی افزود: بذرپاش سوابق موفقی در پست های مختلف از جمله دیوان محاسبات و تحکیم جایگاه مجلس برای اولین بار  مورد تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفتند و این فرصت خوبی است که بتوانیم از توان جوانی، برنامه محور، روحیه انقلابی و وابستگی او به جامعه ارزشی کشورمان استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اطمینان دارم با رای بالای نمایندگان به ایشان انگیزه کاری در این برادر بیشتر ایجاد خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه ارتباط بذرپاش به عنوان سوابق و تجربه با مراکز علمی ارتباط مثبتی است و از لابی گری مثبت بالایی برخوردار هستند، لذا می تواند با ایجاد هم افزایی و جلب همکاری وزارتخانه ها اقدامات خوبی انجام دهند.

سرمدی یادآور شد: همچنین چون وزارتخانه راه و شهرسازی وزارتی تخصصی است، عدم تزریق نیروهای غیر متخصص به بدنه این وزارتخانه از جمله مواردی است که تاکید می کنم اینگونه نباشد که بعد از گرفتن رای اعتماد شاهد این باشیم که نیروهایی که در حوزه مسکن و مسئولیت های محوله تخصص ندارند در این وزارتخانه مشغول شوند و وعده ۴ میلیون مسکن در سال رئیس جمهور عملیاتی شود. در بدنه وزارت راه و شهرسازی نیروهای متخصص و توانمند و متعدد فراوانی وجود دارند که انتظار این است بعد از اخذ رای و شروع به کار از تجربه و توان آنها برای رفع گرفتاری مردم استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha