• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401091610921
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان در جمع دانشجویان:

عدم گفت‌وگو چالش کنونی جامعه/ دانشجو دچار خطای تشخیص نشود

عدم گفت‌وگو چالش کنونی جامعه/ دانشجو دچار خطای تشخیص نشود

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه عدم گفت‌وگو مهمترین چالش جامعه کنونی کشور است، گفت: پرهیز از هرج‌ومرج و دوری از هیجانات از لازمه‌های جامعه در حال پیشرفت است.

علی‌محمد زنگانه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در تالار خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در فرآیند دستگیری هر کدام از دستگیرشدگان که برای اعتراض آمدند، آزاد شدند و آنهایی که با هدف تخزیب، چاغو زدن، اسلحه کشیدن، آسیب زدن به اموال عمومی و مردم، آتش زدن، ارتکاب به مسائل امنیتی، هرج‌ومرج و سایر رویه‌های نامتعارف اغتشاش کردند، در بازداشت هستند و قطعاً با آنها برخورد می‌شود.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه در مواجهه با جریانات اخیر در گلستان فهم عمومی در همه اقشار مردم وجود داشت و آنها مسیر خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند، خاطرنشان کرد: عدم گفت‌وگو مهمترین چالش جامعه کنونی ماست که در خانواده‌ها هم درگیر آن هستیم.

وی ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را از مهمترین روش‌های اعتراض دانست و افزود: اغتشاش بر هم زدن امنیت است و با این روش در همه جای دنیا برخورد می‌شود.

عدم گفت‌وگو چالش کنونی جامعه/ دانشجو دچار خطای تشخیص نشود

زنگانه با اشاره به اینکه حضرت امام‌خمینی(ره) مواجهه انقلابیون با استفاده از اسلحه را در دوران انقلاب به شدت رد می‌کرد، اضافه کرد: استقلال و آزادی از مهمترین آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بود و نباید استفاده از واژه آزادی تحریف شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در زمینه تعریف مرز اغتشاش و اعتراض در نگاه عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان چیست، گفت: در جامعه با اعتراض مخالف نیستیم بلکه اغتشاش با اعتراض فاصله دارد و به دستور رئیس جمهور اماکنی در شهرستان‌ها برای اعتراض مشخص می‌شود تا اعتراض از مسیر قانونی انجام شود.

عدم گفت‌وگو چالش کنونی جامعه/ دانشجو دچار خطای تشخیص نشود

استاندار گلستان پرهیز از هرج‌ومرج و دوری از هیجانات را از لازمه‌های جامعه دانست و تصریح کرد: در پاسخ به سوالات باید صبور بود و به عقاید همدیگر احترام گذاشت زیرا با شلوغ کردن، ایجاد هیجان و بر هم زدن فضا نمی‌شود خواسته‌ها را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه برای برقراری ارتباطات نباید مانع ایجاد شود، گفت: نباید فردمحور پیش برویم و دچار خطای تشخیص شویم بلکه باید از فرصت‌های موجود برای رفع ابهامات استفاده کنیم.

زنگانه اغناسازی، گفت‌وگو و مواجهه نرم با مسایل را از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات برشمرد و یادآور شد: باید فضا به سمت منطق پیش برود و اگر فضا برای پاسخگویی باشد قطعاً به جواب قانع‌کننده می‌رسیم.

وی خواستار رعایت آیین‌نامه صندوق رفاه کشور شد و گفت: اگر این آیین‌نامه منصفانه نباشد، باید پیشنهاد دست‌اندرکاران دانشگاه گلستان و دانشجویان جمع‌بندی و برای تجدیدنظر به صندوق رفاه کشور ارسال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha