• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401091610938
  • خبرنگار : 50163

یک کارشناس دینی:

ایام فاطمیه سند مظلومیت شیعه است

ایام فاطمیه سند مظلومیت شیعه است

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: ایام فاطمیه سند مظلومیت شیعه است و باید مطالعه عمیق در این رابطه داشت.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت برگزاری عاشورایی مراسم ایام فاطمیه، عنوان کرد: مراسم عزاداری فاطمی تعظیم شعائر الهی، مودت به اهل‌بیت (ع) و همراهی با حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم امامت و ولایت است.

 وی با تاکید بر ضرورت  تبیین فضائل، معارف، سیره، اهداف قیام فاطمی و مبارزات حضرت زهرا (س) با جریان نفاق، تصریح کرد: افشای جریان نفاق از برکات قیام فاطمی است که هم‌اکنون نیز نتایج حاصل از این موضوع در جوامع اسلامی ساری و جاری است.

این مسئول با بیان اینکه حضرت زهرا (س) با فتنه سقیفه و خلافت مبارزه کردند تا جایی که این بانوی بزرگ اسلام اولین آغازگر مبارزه با فتنه و اولین شهید راه ولایت است، افزود: مطالعه خطبه حضرت فدکیه این بانوی بزرگ در ایام فاطمیه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد زیرا این خطبه در اصل برای دفاع از ولایت و توبیخ عهدشکنان و عافیت‌طلبان بود.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه سند مظلومیت شیعه است، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) بهترین الگو در نقش مادر و همسر و بهترین الگوی ولایت‌مداری و مبارزه با ظالم و استقامت در راه ارزش‌های اسلام است، بانویی که شیوه و روش زندگی ایشان باید چراغ راه زندگی ما باشد.

امام جمعه سلطانیه به جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) و عوامل خشم و غضب خداوند اشاره کرد و افزود: خداوند با خشم و غضب فاطمه غضبناک و با رضایت فاطمه راضی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه سه مسئله مهم در زندگی کوتاه‌مدت این بانوی بزرگ اسلام جمع بود، ادامه داد: خانه‌داری، شوهرداری و تربیت فرزند، عبادت، بندگی و مجاهدت خستگی‌ناپذیر سه مسئله مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بود که درباره هر یک هزاران کتاب می‌توان نوشت.

این مدرس حوزه با بیان اینکه حضرت پیامبر (ص) به احترام حضرت زهرا (س) از جا برمی‌خاست و بر دستان ایشان بوسه می‌زند چرا که حضرت فاطمه زهرا (س) در اوج ملکوت انسانی قرار داشت و اگر همه نیکی‌ها و زیبایی‌ها به صورت یک شخص در آیند آن حضرت فاطمه زهرا (س) است، افزود: سوره کوثر در شان ایشان نازل شد که از نظر کلمات و معنا و محتوا یک سوره ویژه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha