• پنجشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401091711506
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان:

باید مهارت و دانش خود را تبدیل به کسب و کار کنیم

باید مهارت و دانش خود را تبدیل به کسب و کار کنیم

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان گفت: اگر تحصیل و کسب دانش منجر به کسب و کار نشود یعنی به اهداف خود نرسیده ایم پس باید تلاش کنیم مهارت آموزی در حین تحصیل را سرلوحه و اولویت قرار دهیم.

محمود صباحی زاده در آئین روز دانشجو در مرکز علمی کاربردری جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان، افزود: ابتدایی ترین انتظار از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی سخت کوشی، به دنبال کسب و کار، اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی است.

وی با بیان اینکه یادگیری مهارت، بکارگیری آن و راه اندازی کسب و کار از مهمترین تفاوت های دانشجویان علمی کاربردی با سایر دانشگاه هاست، اظهار کرد: اگر تحصیل و کسب دانش منجر به کسب و کار نشود یعنی به اهداف خود نرسیده ایم پس باید تلاش کنیم مهارت آموزی در حین تحصیل را سرلوحه و اولویت قرار دهیم.

صباحی زاده دانشگاه علمی کاربردی را دانشگاه پدر دانست که مهارت عملی را آموزش می دهد، عنوان کرد: دانشجو باید هم از خود، هم از رشته تحصیلی اش و هم از جامعه مراقبت کند، اضافه کرد: عمده فارغ التحصیلان در رشته هایی غیر از رشته خود مشغول به فعالیت هستند که سبب بروز مشکلاتی می شود در حالی که باید هر کس سرجای خودش باشد و کار را به کاردان و خبره همان رشته بسپارند.

وی با بیان اینکه باید دانشجو به مسائل جامعه حساس باشد و مراقبت کند، خاطرنشان کرد: دانشجو نباید هرچیزی را بپذیرد و آن چیزی که در فضای مجازی منتشر می شود باید ابتدا صحت و سقم آن بررسی و تجزیه و تحلیل شود سپس آن را باور یا رد کنیم زیرا آن چیزی که در فضای مجازی انتشار می یابد با آن چیزی که در فضای حقیقی رخ می دهد، بسیار تا بسیار متفاوت است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردری استان هرمزگان با اشاره به اینکه روز دانشجو فرصت مناسبی برای تفکر و تقویت ذهنی و اصلاح برخی امور است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم هر خبر یا فیلمی را باور نکنیم بلکه ابتدا صحت سنجی کنیم سپس آن را بپذیریم.

وی در پایان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را یکی از برترین مراکز علمی کاربردی در استان هرمزگان قلمداد کرد و افزود: بهمناسبت های مختلف اقدام به برگزاری جشنواره های پژوهشی، فرهنگی و ورزشی خواهیم کرد تا ظرفیت های دانشجویان مراکز علمی کاربردی را شناسایی کنیم و امیدواریم دانشجویان در این رویدادها حضور و مشارکت فعالی داشته باشند.

باید مهارت و دانش خود را تبدیل به کسب و کار کنیم

همچنین رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در این مراسم، گفت: روز دانشجو منحصر به یک روز نیست بلکه کل ۳۶۵ روز سال روز دانشجو است و هر روز که نکته ای را یاد می گیری، می توانیم روز دانشجو بنامیم.

محمد دل پسند با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان یک عضو از پیکره جامعه در یک تأثیر و تأثر مداوم از جامعه است، افزود: دانشگاه مبدا و منشا عقلانیت در جامعه است و اگر بخشی از جامعه دچار کج روی و انحراف می شود، جامعه نگاهش به دانشگاه است تا به عنوان رصدگر اجتماعی راه درست را نشان دهد.

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه فقط تأثیر بپذیرد یعنی دانشگاه در جای درست خود قرار نگرفته است، عنوان کرد: نسل های جدید دانشگاه نیز به سمت دانشگاه کارآفرینی پیش رفته اند و اگر خروجی دانشگاه به عنوان فرهیختگان در جامعه، اندوخته های علمی خود را به ثروت تبدیل کنند، دانشگاه نسل جدید کار خود را به درستی انجام داده اما اگر نتواند دانش فراگرفته را به ثروت تبدیل کند یعنی دانشگاه مأموریتش را به درستی انجام نداده است.

دل پسند با اشاره به اینکه مسیری که امروز شروع شده در سال های قبل و در دانشگاه های بزرگ آغاز شده و شعار سر درب آن نهادهای علمی " کار نیست اما کار می سازم" است که فلسفه تربیت دانشگاه را دانشجوی کارآفرین قرار داده است، تصریح کرد: اگر در دوران تحصیل در کنار دانش و علمی که می آموزیم، کارآفرینی را نیز فرا بگیریم، دیگر دنبال آگهی استخدامی و آزمون های دستگاه های اجرایی نخواهیم بود بلکه خود کارآفرین و حتی به سمت اشتغالزایی پیش می رویم.

وی با بیان اینکه خود را عضو کوچکی از جامعه دانشگاهی می دانم و خوشبختم در مجموعه ای فعالیت دارم که مهارت های کارآفرینی و تجاری سازی دانش را در قالب های مختلف آموزش می دهیم، عنوان کرد: امیدوارم این چرخه مبارک در آینده از میان شما مدیرانی موفق پرورش دهد که برای جامعه مفید باشند.

باید مهارت و دانش خود را تبدیل به کسب و کار کنیم

باید مهارت و دانش خود را تبدیل به کسب و کار کنیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha