• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401091912299
  • خبرنگار : 71129

نگرانی از وضعیت امنیتی پارلمان آلمان پس از توطئه برای کودتا

نگرانی از وضعیت امنیتی پارلمان آلمان پس از توطئه برای کودتا

سیاستمداران آلمانی خواستار اقدامات امنیتی بهتر برای پارلمان پس از یک توطئه عجیب کودتا از سوی افراط گرایان جناح راست شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، "سباستین هارتمان" قانونگذار سوسیال دموکرات آلمان گفت، مقام‌ها باید یک بازبینی کامل درباره مفهوم امنیت پارلمان داشته باشند.

وی ادامه داد، دست داشتن یک قانونگذار سابق در این توطئه کودتا نشان می‌دهد که پارلمان آلمان باید مجوزهای امنیتی کارمندان و آنهایی که مجوز ورود به ساختمان را دارند، بازبینی کند.

این قانونگذار آلمانی همچنین به رسانه‌های محلی این کشور گفت: معتقدم که این سیاستمدار سابق به کمک دوستانش در پارلمان برای به رسمیت شناختن برنامه‌های کودتا امید داشته است.

"بریجیت مالساک-وینکه‌مان"، قانونگذار سابق حزب "آلترناتیوی برای آلمان" که یک حزب جناح رستی است در میان مظنونانی است که روز چهارشنبه بابت برنامه‌هایی برای یورش به پارلمان و ایجاد یک ناآرامی سراسری با هدف سرنگونی دولت به وسیله خشونت دستگیر شده است.

حزب سبز نیز نگرانی خود را بابت نقش یک قانونگذار سابق جناح راستی در این توطئه کودتا ابراز داشته و خواستار اقدامات امنیتی بهتر برای پارلمان شده است.

"کنستانتین فون نوتز"، قانونگذار حزب سبز گفته که اقدامات و رویه‌های کنونی باعث تامین امنیت کافی برای پارلمان نمی‌شود.

وی به گروه رسانه‌ای RND گفت: ما باید مفهوم حفاظت را برای پارلمان و بدون تضعیف زندگی قانونگذاران دموکراتیک تقویت کنیم.

در این میان، "کنستانتین کوهله"، قانونگذار حزب لیبرال "دموکراتیک آزاد" نیز گفته که پارلمان باید اکنون مجوزهای ورود را برای قانونگذاران سابق حزب جناح راستی آلترناتیوی برای آلمان مورد بازبینی قرار دهد.

بر اساس اعلام دادستان‌ها، این گروه راست افراطی شامل چهره های راست افراطی و افسران سابق ارتش آلمان در ماه‌های اخیر برای ایجاد یک ناآرامی سراسری و یورش خشونت آمیز به پارلمان این کشور سلاح خریداری کرده و طرح ریزی‌های قوی داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha