• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401091912325
  • خبرنگار : 71610

به مناسبت سالروز پیروزی علیه داعش

عمار حکیم بر ادامه مقابله با تروریسم در عراق تاکید کرد

عمار حکیم بر ادامه مقابله با تروریسم در عراق تاکید کرد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در این کشور بر ضرورت ادامه مقابله با تروریسم در عراق و حفظ این پیروزی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق به همین مناسبت اظهار کرد: امروز؛ روزی خاص در تاریخ ملت عراق است که آن را پس از یک حماسه بزرگ ملی، در میان دیگر ملت‌ها سربلند کرد.

وی گفت: این حماسه ملی به در هم شکستن تروریست‌های داعش و آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده ازجمله موصل و دیگر شهرهای عراق از چنگال طمع منجر شد.

عمار حکیم همچنین تاکید کرد: حماسه آزادسازی خاک عراق پس از صدور فتوای جهاد کفایی توسط مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف رقم خورد و در پیروی از این فتوا فرزندان عراق اعم از ارتش، پلیس، حشد شعبی، نیروهای بسیج عشایر، پیشمرگ‌ها و دیگر نیروهای قهرمان ما، دلاوری و قهرمانی‌هایی را ثبت کردند و این دلاوری‌ها علاوه بر ابعاد امنیتی و نظامی شامل ابعاد انسانی نیز بود.

وی ادامه داد: به همین مناسبت تاکید می‌کنیم که اهمیت حفظ این پیروزی کمتر از اهمیت دست یافتن به آن نیست و خوشحالی ما تنها با بازگرداندن آوارگان به خانه‌هایشان و همچنین تداوم مقابله با تروریسم و عناصر مخفی آن در کشور تکمیل خواهد شد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر اسبق عراق دهم دسامبر سال ۲۰۱۷ آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد.

هیئت دولت عراق نیز روز دهم دسامبر را سالروز پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در این کشور و این روز را تعطیل اعلام کرد.

علی‌رغم گذشت چند سال از اعلام پیروزی بر داعش در عراق؛ اما عناصر مخفی این گروه همچنان در برخی مناطق این کشور پنهان شده و هرازچند گاهی اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق نیز در توییتی به همین مناسبت اظهار کرد: دهم دسامبر عنوانی برای شجاعت و فداکاری در عراق باقی خواهد ماند و از مرجعیت عالیقدر به دلیل فتوایشان (فتوای جهاد کفایی) که غیورمردان از آن پیروی کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
السودانی افزود: افتخار این پیروزی برای همه کسانی است که این پیروزی را رقم زدند و با خون پاک جانی دوباره در شریان‌های عراق و عراقی‌ها دمیدند.
نخست‌وزیر عراق در این توییت نوشت: سالروز پیروزی انگیزه‌ای برای ساختن عراق و خدمت به ملت آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha