• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401091912373
  • خبرنگار : 71496

ترکیه: تاکنون ۳۶۴ "تروریست" در عملیات پنجه - شمشیر خنثی‌ شده‌اند

ترکیه: تاکنون ۳۶۴ "تروریست" در عملیات پنجه - شمشیر خنثی‌ شده‌اند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، از زمان آغاز عملیات "پنجه - شمشیر" در شمال سوریه و عراق ۳۶۴ "تروریست" خنثی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه درباره نتایج عملیات "پنجه-شمشیر" در شمال سوریه و عراق اظهار کرد: در این عملیات ۳۶۴ "تروریست" خنثی شده‌اند.

آکار در ادامه گفت: در این عملیات تعداد زیادی از فرماندهان و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه و عراق خنثی شدند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه عملیات یاد شده را "بزرگترین عملیات چند سال گذشته" توصیف کرد و گفت: در حملات هوایی و زمینی، پایگاه‌های نیروهای حزب کارگران کردستان تخریب شده و انبارها و پناهگاه‌های آنها از بین رفتند.

ترکیه عملیات "پنجه-شمشیر" را در پاسخ به حمله تروریستی ۱۳ نوامبر در استانبول که شش کشته و بیش از ۸۰ زخمی بر جای گذاشت، آغاز کرد. به دنبال انفجار استانبول، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرد.

همچنین آکاردرباره عملیات نظامی قریب الوقوع کشورش در شمال سوریه گفت: این عملیات نظامی یک موضوع فنی، تاکتیکی و محاسباتی است، نیروهای مسلح ما برای امنیت کشور و امت اسلامی، تمامی اقدامات لازم را در زمان و مکان مناسب در پیش گرفته‌ و خواهند گرفت.
وزیر دفاع ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه آنکارا هرگز با تروریست‌ها در مجاورت مرزهایمان سازش نخواهد کرد، گفت: هیچ فرد به ویژه کشوری که ثبات منطقه را بر هم زده نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد با "تروریست‌هایی" که در نزدیکی مرزهایمان لانه کردند، ساز کنیم، ما برای حفظ امنیت مرزهایمان از ابزارها و تجهیزات فنی پیشرفته از جمله حصار، خندق، دیوار بتنی و سیستم‌های نظارتی استفاده می‌کنیم.
او ادامه داد: از یکم ژانویه 250 هزار تن از مرزهای ما عبور کردند و 800 "تروریست" همراه با 7600 مهاجر غیرقانونی به مجریان قانون تحویل داده شدند.
آکار در ادامه تاکید کرد: تنها هدف نیروهای مسلح ترکیه "تروریست‌ها" هستند و "تروریست‌ها" هر کجا باشند، هدف ما هستند و ما آماده نجات کشور و امت‌مان از تروریسم با اسامی مختلف آن و حامیان متعددش هستیم.
وزیر دفاع ترکیه افزود: نیروهای ترکیه‌ای از ابتدای سال جاری در عملیات‌ها در داخل کشور و شمال عراق و سوریه حدود چهار هزار "تروریست" را خنثی کرده و تعداد زیادی از مخفی‌گاه‌ها، انبارها و تونل‌های آنها را تخریب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha