• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091912464
  • خبرنگار : 50399

«شاه شکار» قصه‌ای نو از قتل ناصرالدین شاه

«شاه شکار» قصه‌ای نو از قتل ناصرالدین شاه

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر شاه شکار گفت: این نمایش داستان قتل ناصرالدین شاه قاجار از نگاهی تازه است.  

حمید ابری که با تئاتر شاه شکار از شهرستان طرقبه‌شاندیز در سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی حاضر بود، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ایده نمایش خود اظهار کرد: به آثار تاریخی علاقه‌مند هستم و در زمینه تاریخ مطالعه می‌کنم. بر این اساس مطالبی درباره میرزارضای کرمانی خوانده بودم، موضوع قتل ناصرالدین شاه برایم جالب شد.

وی با اشاره به اینکه داستان این نمایشنامه از نگاه و زبان بستنی‌فروش معروف شهر تهران به نام «ممد ریش» روایت می‌شود، در خصوص تمرین و اجراهای نمایش شاه شکار عنوان کرد: حدود چهار سال است که این کار را شروع کردیم؛ هم‌تیمی‌هایم در این راه کمک بسیاری به من کردند و توانستیم ۱۴ اجرای عمومی در مشهد داشته است.

این کارگردان تئاتر در خصوص مشکلات کار در شهرستان‌ها بیان کرد: امکانات در شهرستان‌ها نسبت به شهر بزرگی مانند مشهد از نظر آموزش و سالن تمرین بسیار کمتر است. در مشهد اساتید بزرگ تئاتر حضور دارند و سالن‌های مجهزتری نیز فعالیت دارد. البته که شهرستان طرقبه‌شاندیز به مشهد نزدیک است و گروه ما کمتر با این مشکلات دست به گریبان بوده است.

ابری با اشاره به کیفیت گروه‌های شهرستان در جشنواره تئاتر استانی امسال ادامه داد: گروه‌های تئاتر شهرستان‌ها زحمات زیادی کشیدند و آثار خوبی به جشنواره آورده بودند. امیدوارم در ادامه راهشان نتیجه خوبی بگیرند و اتفاقات بهتری برای تئاتر شهرستان رقم بخورد.  

وی تصریح کرد: البته تئاتر در دوره کرونا ضربات زیادی را متحمل شد و حتی حس می‌کنم در این دوره از جشنواره، آثار کمی ضعیف‌تر از گذشته شده بود. این به کرونا و محدودیت‌هایش بازمی‌گردد و گروه‌های تئاتر نمی‌توانستند در چنین شرایطی کار کنند اما این جشنواره نقطه آغاز خوبی بود که آثار بهتری تولید و وضعیت تئاتر بهتر شود.  

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تئاتر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تلنگری برای فکر کردن است، خاطرنشان کرد: بر این اساس تئاتر قطعا در مشکلات و معضلات جامعه کمک بزرگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha