• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401091912509
  • خبرنگار : 71129

بایدن می‌خواهد اتحادیه آفریقا را عضو گروه ۲۰ کند

بایدن می‌خواهد اتحادیه آفریقا را عضو گروه ۲۰ کند

بایدن قصد دارد تا درخواست داشتن یک کرسی دائم برای اتحادیه آفریقا را در گروه ۲۰ مطرح کند و با این کار، به کشورهای آفریقایی فرصت داشتن یک کرسی در مسائل بزرگ اقتصادی و همچنین متنوع ساختن این نهاد بزرگ اقتصادی را می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در جریان نشست روسای کشورهای آفریقایی که قرار است سه شنبه تا پنج‌شنبه در واشنگتن دی سی برگزار شود، مساله عضویت اتحادیه آفریقا در گروه ۲۰ را مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه عضویت این اتحادیه در گروه ۲۰ به این قاره اجازه می‌دهد تا ارائه بهتری از مسائل اقتصادی، آب و هوایی، امنیت ملی و سیاستگذاری بهداشتی داشته باشد، گفت: ما به اظهارت بیشتر از آفریقا در گفت‌وگوهای بین‌المللی نیاز داریم.

گروه ۲۰ از بزرگترین اقتصادهای جهان تشکیل شده و آفریقای جنوبی تنها عضو آن از قاره سیاه است. اتحادیه آفریقا ۵ عضو دارد.

این اقدام در پی درخواست بایدن برای گسترش شورای امنیت سازمان ملل و در حالی مطرح شده که دولت آمریکا بیشتر به دنبال جذب حمایت متحدان در مقابله با حمله روسیه به اوکراین و همچنین گسترش نفوذ چین در جهان است.

سناتور "کریس فون هولن"، رئیس کمیته فرعی سیاستگذاری بهداشت جهانی و آفریقا در بیانیه‌ای نوشت: کشورهای آفریقایی باید فرصت بیشتری برای ارائه دیدگاه‌ها و نظراتشان داشته باشند و درباره چالش‌های جهانی شامل تغییرات آب و هوایی و امنیت و بهداشت عمومی که بر آن اثر می‌گذارد، راه حل‌هایی مطرح کنند.

وی ادامه داد: این اظهارنظر از سوی بایدن و در نشست روسای آفریقا یک سیگنال واضح برای ملت‌های آفریقایی است که ایالات متحده متعهد به تقویت روابطش با آنها و شراکت در سراسر قاره سیاه و حمایت از اظهارات و بیانات این کشورها در سیاستگذاری بین‌المللی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha