• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401092013193
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

عرضه توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

عرضه توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به آغاز به کار بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی باستی  با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" گفت: این برای اولین بار است که عنوان "دانش‌بنیان" برای نامگذاری سال‌ها انتخاب شده است و این نامگذاری  به برنامه‌ریزی‌های گذشته چون "اقتصاد مقاومتی" و "گام دوم انقلاب" مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر، پارک استان گیلان سعی کرده به زیست بوم نوآوری کشور کمک کند تا در جنبه‌های مختلف ارتقا یابد. از این رو از ابتدای سال جاری برنامه‌های متعددی در این حوزه برگزار کردیم.

باستی خاطر نشان کرد: در این راستا به منظور سوق دادن فعالیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و منطقه آزاد به سمت دانش‌بنیان شدن، کارگاه‌های متعددی را به منظور ترویج فرهنگ دانش‌بنیانی برگزار کردیم.

رییس پارک علم و فناوری گیلان انعقاد قراردادی با صدا و سیمای استان گیلان را از دیگر اقدامات ترویج فرهنگ دانش بنیانی این پارک دانست و یادآور شد: علاوه بر این‌ها، آموزش‌هایی برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری ارائه شد.

وی توسعه ارتباطات بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های اجرایی پارک علم و فناوری گیلان عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس دو رویداد را با همکاری کشورهای ترکیه و پاکستان برگزار کردیم، ضمن آنکه کنفرانس انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری کشور در رشت برگزار شد.

باستی با اشاره به آغاز هفته پژوهش و فناوری از روز گذشته (۱۹ آذرماه)، گفت: پارک استان گیلان به عنوان دبیر بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در این هفته مشارکت دارد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، به گفته وی افتتاح این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه در محل نمایشگاه دائمی در تهران بوده است و طی آن توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عرضه می‌شود.

باستی ادامه داد: برای رفع چالش‌های استان، بر اساس قانون جهش دانش‌بنیان، استانداران و پارک‌های فناورانه را مکلف به رفع نیازهای فناورانه استان‌ها کرده است و ما در این راستا رویدادی را به نام "تانا" (توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان) را در استان گیلان اجرایی کردیم و طی آن در دو حوزه "کشاورزی و شیلات" و "انرژی" برنامه‌هایی را برگزار کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha