• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401092013209
  • خبرنگار : 50562

یک داستان‌نویس:

تصویری واقعی‌تر از شخصیت‌ زن در آثار داستانی معاصر می‌بینیم

تصویری واقعی‌تر از شخصیت‌ زن در آثار داستانی معاصر می‌بینیم

ایسنا/خوزستان به اعتقاد یک داستان‌نویس: نوشتن زنان از زنان باعث شده تا تصویری واقعی‌تر از شخصیت‌های زن در ادبیات داستانی معاصر ببینیم.

لیلی صابری‌نژاد با بیان این‌که بازتاب‌هایی از صدای زنان و سبک زندگی آن‌ها را در آثار نویسندگان زن می‌توان دید به ایسنا گفت: نوشتن زنان باعث شد تصویری واقعی از زنان در نقش‌های اجتماعی، زندگی خصوصی، جایگاه‌های شغلی مختلف و... ببینیم و این بدین معنی است که دیگر از تصور خیالی زنی که در گذشته مردها خالق آن بودند و از احساسات واقعی زن نشات نگرفته بود دور شدیم.

وی با بیان این‌که داستان‌نویسی زنان در دهه گذشته پیشرفت بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: زنان داستان‌نویس در نوشتن از شخصی‌نویسی عبور کرده‌اند و اغلب مجهز به دانش روز داستان‌نویسی هستند؛ چنان‌که عرصه‌های متفاوتی را در نوشتن تجربه کرده‌اند.

نویسنده مجموعه داستان «رکسانا در باران» با بیان این‌که امروز زنان همانند گذشته با محدودیت روبه‌رو نیستند تصریح کرد: امروزه نویسندگان زن با آگاهی از موانع به مقابله با آن پرداخته‌اند و در محدوده‌ محدودیت‌ها و موانع پیش رویشان تمام تلاش خود را می‌کنند تا با جسارت و خوب بنویسند.

لیلی صابری‌نژاد شاعر  و داستان‌نویس متولد  اندیمشک است. اولین شعرش در سن ۱۸ سالگی در مجله خانواده چاپ شد و از سال ۷۸ به طور حرفه‌ای با مجلات تخصصی چون ادبیات فلسفه، گلستانه، کارنامه، نافه و... همکاری داشته است. وی مقام اول داستاننویسی در سطح کشور را در کارنامه کاری‌اش دارد.

او در مجله پیام زن در سال ۸۱ سه بار به عنوان شاعر برگزیده استان خوزستان انتخاب شده است. سال ۸۲ با چاپ مجموعه داستان «زنی که گم شده بود» در انتشارات میرکسری  نظر منتقدن را به آثارش جلب کرد.

سال ۸۵ به عنوان نویسنده برتر جوانان در خوزستان از طرف صدا و سیما انتخاب شد و اولین مجموعه شعرش به نام «دوشیزه در دوزخ» را انتشارات افراز در سال ۸۹ دوبار به چاپ رساند.

صابری‌نژاد صاحب امتیاز انتشارات اریترین در اندیمشک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha