• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401092013426
  • خبرنگار : 50035

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان:

مطالعات اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان مدرس در مراحل پایانی است

مطالعات اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان مدرس در مراحل پایانی است

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان از انجام مطالعات اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان مدرس خبر داد و اعلام کرد: مطالعات اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان مدرس در مراحل پایانی است.

مهدی حیدری در کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان، با اشاره به مشکلات ترافیکی میدان مدرس اظهار کرد: مطالعات طرح تقاطع میدان مدرس انجام شده و قابل دفاع است.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح میدان مدرس باید خلأهایی را که وجود دارد، بررسی کرده و برای سال آینده در بودجه لحاظ کنیم و در کمیته تخصصی حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات نیز به دقت بررسی شود.

حیدری با اشاره به نزدیکی زمان بودجه بندی سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان، مطرح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد بودجه به حوزه عمرانی تخصیص می یابد بر این اساس از مدت‌ها قبل باید اولویت و موارد لازم مورد توجه باشد تا بتوان بودجه مناسبی را برای این حوزه لحاظ کرد.

وی یکی از موارد مهم پروژه های عمرانی را بهبود اصلاح مباحث حمل و نقل و ترافیک شهری برشمرد و افزود: نقاط پرترافیک شهر باید احصاء و در راستای تحقق آنها اقدام شود. شهرداری در راستای رفع نقاط پرترافیک باید اولویت بندی کرده و براساس آن بودجه‌بندی کند.

حیدری یادآور شد: چهار مسیر پرترافیک و حادثه خیز سطح شهر شامل میدان بیمه، ۱۳ آبان(میدان پیشاهنگی)، میدان مدرس و تقاطع غیرهمسطح بهشت(چهارراه بابک) است که مطالعات آنها برای رفع آسیب در دست اقدام است.

وی با انتقاد از دو پروژه نیمه تمام تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی و غدیر، افزود: این دو پروژه مربوط به دوره های چهارم و پنجم شورای شهر است که باید با اهتمام ویژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

حیدری با تأکید بر اینکه لازم است پروژه بزرگ ترافیکی برای بودجه سال ۱۴۰۲ تدوین شود، گفت: باید پروژه اثرگذاری از شورای دوره شورای ششم تدوین شود و بتواند در شبکه بیشترین تأثیر را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام تمرکز شهر باید برای تعریف و اجرای پروژه های مناسب باشد، اضافه کرد: نگاه ما بر لزوم و نیاز اجرای پروژه های عمرانی است و در تحقق این امر هدف صرفاً اجرای یک طرح نیست بلکه لزوم اجرا و کیفیت آن نیز مورد تأکید است.

حیدری همچنین به بحران ترافیک در میدان آرامگاه بوعلی اظهار کرد: در بیشتر ساعات روز میدان آرامگاه بوعلی با ترافیک سنگین مواجه است که با توجه به میراثی بودن این محوطه نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، وی در پایان بیان کرد: همه ما در قبال ترافیک شهر مسئول هستیم و باید در راستای رفع بحران ترافیک اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۰ ۱۶:۰۱

نمیخواد فعلا میدان مدرس غیر هم‌سطح بسازین! مشکل اون مسیر عرض کم ناشی از نخریدن اماکن ضلع غربی بین میدان بار و فلکه مدرس است که به شدت باعث ترافیک کیلومتری میشه. شورای شهر و فرماندار بودجه رو اینجا هزینه کنین !!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۱ ۱۱:۱۹

یا خدااااا این تقاطع هم سال 1601به بهره برداری میرسه