• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401092013531
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۰ آذر

تشییع سردار /همایش ارتقای شفافیت/آزادی بازداشتی‌ها

تشییع  سردار /همایش ارتقای شفافیت/آزادی بازداشتی‌ها

مراسم تشییع رستم قاسمی/ همایش ملی ارتقای شفافیت با حضور رؤسای قوا/ واکنش به ادعای چینی‌ها/ ناآرامی های اخیر در کشور و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

پیکر وی که بعد از تحمل یک دوره بیماری سرطان، صبح روز پنجشنبه، ۱۷ آذرماه درگذشت، پس از طواف شنبه شب در حرم مطهر رضوی، امروز (یکشنبه ۲۰ آذر) از ساعت ۹ صبح با حضور جمعی از مردم و مسئولان کشوری و لشکری از مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید محلاتی تهران به سمت مقبره الشهدای این شهرک تشییع شد.

همچنین مراسم وداع با پیکر مهندس رستم قاسمی با حضور رئیس جمهور، تعدادی از اعضای کابینه و جمعی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست جمهوری، در مسجد سلمان این نهاد برگزار شد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

مرحوم قاسمی یک لحظه از سپاه جدا نشد

پیام تسلیت رییس سازمان انرژی اتمی در پی درگذشت رستم قاسمی

***

حضور و سخنرانی رؤسای قوا در اولین همایش ملی ارتقای شفافیت از دیگر برنامه های خبری امروز بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در بخشی از این همایش رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه هیچ مدیری نباید در مقابل فساد بی‌تفاوت باشد، افزود: مدیران اجازه ندهند کوچکترین فسادی در مجموعه اداری آنها لانه کند. اینجا ناظران بهترین یاری کننده مدیران هستند و مدیران باید قدردان ناظرانی باشند که کمک کرده‌اند تا مشکلی از چشم او پنهان نماند.

سید ابراهیم رئیسی همچنین به نگاه ویژه دولت به اصل شفافیت در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: در دولت مردمی شفافیت را به نفع همه مردم و همه دستگاه‌های اداری، اجرایی و نظارتی می‌دانیم و عقیده داریم تحقق شفافیت برای آحاد مردم اطمینان‌بخش و اعتمادآور است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه ضمن تاکید بر اهمیت شفافیت در گفتار و صداقت، خاطرنشان کرد: ما بعضاً خودمان با برخی ضوابط و مقررات، کار خود و مردم را مشکل می‌کنیم؛ چنانچه دوربین‌ها در محاکم و دادسراها و زندان‌های ما اجازه ورود داشته باشند، مطمئناً وضع ما بهتر خواهد بود.

در بخش دیگری از این همایش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، شفافیت و مبارزه با فساد امری حیاتی و وظیفه شرعی است و بدون شفافیت امکان ندارد به کارآمدی برسیم و باید در همه قوا و سطوح شفافیت داشته باشیم.

بیانیه مشترک عربستان و چین پس از نشست دوجانبه و درخواستشان مبنی بر همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی از موضوعات مهم خبری امروز بود که واکنش های بسیاری را در پی داشت.

رضا ذبیحی کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است که سیاست خارجی چین نسبت به قبل تغییر نکرده است و می گوید: سیاست خارجی چین بر مبنای منفعت‌گرایی است؛ بنابراین توافقات جدید چین و عربستان بیشتر ناشی از تغییر سیاست‌ها در ریاض است. اتفاقات جدید و بیانیه های مشترک منتشر شده میان چین و عربستان و نیز میان چین و دیگر کشورهای عربی، نشان از تحولات جدید در خاورمیانه می دهد که در آینده ممکن است اثرات قابل توجهی داشته باشد.

در همین رابطه، مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز به مسئولان چینی تذکر داد تا در مسیر طراحی شده از سوی صهیونیست ها گام برندارند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

هشدار اسحاقی به سرمایه‌گذاران چینی

دولت چین مواظب اظهارنظر خود در خصوص تمامیت ارضی کشور قدرتمند ایران باشد

مسئولان چینی مراقب فریب عروسک‌های کوکی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باشند

سیاست حُسن همجواری با همسایگان اصل ثابت سیاست خارجی ایران است

ایران، هیچگونه مداخله‌ای را در سیاست‌ها و برنامه‌های فناوری و دفاعی خود بر نمی‌تابد

چین به دنبال افزایش قدرت‌ یوآن است/عربستان بدون آمریکا موضعی ندارد

چرا چین حاضر شده بخشی از سیاست سنتی اعراب علیه ایران باشد؟

استقلال سیاسی ایران ابداً تعارف‌بردار نیست

***

در ادامه بررسی وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در تهران،‌ دبیر ستاد حقوق بشر از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کرد.

 کاظم غریب‌آبادی در این بازدید و با تمامی ۲۰ نفر بازداشتی زیر ۱۸ سال (عمدتا ۱۷ و تا ۱۸ سال) استان تهران از نزدیک گفت‌وگو کرد و در جریان وضعیت آنان قرار گرفت. در نتیجه این بازدیدها و در ادامه تدابیر رئیس قوه قضائیه، تعدادی از بازداشت‌ شدگان دارای شرایط، با صدور قرارهای لازم آزاد شدند.

تقدیر و تشکر رئیس ائتلاف الفتح عراق از حمایت های ایران و حزب الله لبنان از عراق در جنگ با داعش از دیگر اخبار پرمخاطب امروز بود.

هادی العامری در بیانیه‌ای که به مناسبت پنجمین سالگرد شکست داعش منتشر شده، تصریح کرد که حمایت های ایران و حزب الله  تنها محدود به سلاح، تجهیزات و انتقال تجربه ها نبود بلکه خون پاک فرماندهان و مستشارانی را نیز شامل می‌شود که در این راه ریخته شد و با خون برادران عراقی آنان آمیخته شد.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز  (یکشنبه) بیستم آذر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha