• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092013601
  • خبرنگار : 50356

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی:

۷۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای خراسان رضوی تخصیص یافته است

۷۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای خراسان رضوی تخصیص یافته است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: تخصیص اعتبارت هزینه‌ای استان متناسب با زمان پیش رفته و در ۹ ماه ابتدای سال جاری حدود ۷۰ درصد آن تخصیص یافته است.

رضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تخصیص بودجه خراسان رضوی طی ۹ ماه ابتدای سال جاری اظهار کرد: مجموع اعتبارات جاری خراسان رضوی ۴۵۰۰ میلیارد تومان است که ۲۹۰۰ میلیارد تومان آن  اعتبارات عمرانی و ۱۶۰۰میلیارد تومان آن اعتبارت جاری است.

وی افزود: اعتبارت جاری مربوط به ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه ریزی استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه کل اعتبارات عمرانی امسال استان ۲۹۰۰ میلیارد تومان است،  بیان کرد: در  ۹ ماه ابتدای سال جاری به طور میانگین ۲۳ درصد اعتبارات عمرانی به  استان تخصیص یافته است. به لحاظ زمانی در تخصیص اعتبارات عمرانی دچار عقب ماندگی هستیم و این مساله دلایل زیادی دارد. از جمله این دلایل می‌توان به تحقق درآمدهای دولت اشاره کرد. برخی از درآمدهای دولت متناسب با آنچه که در قانون پیش‌بینی شده به دلیل تحریم‌ها به طور کامل وصول نشده است.

جمشیدی بیان کرد: مورد دوم نیز موضوع سفرهای استانی ریاست جمهوری است. بعضی از طرح‌ها در جریان سفر ریاست جمهور با مشارکت مسئولین استانی در سفرها مشخص و اولویت داده شد، بنابراین قسمتی از تخصیص‌ها با اولویت بیشتر به طرح‌های مصوب سفرهای استانی تعلق می‌گیرد. این مساله بر تخصیص اعتبارات عمرانی استان‌ تاثیر گذاشته است. برای مثال در سال جاری مقرر شد تا ۴۷۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بودجه عمرانی برای تعهدات مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور برای تعهدات سفر برای سال ۱۴۰۱ تامین شود که تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار و تخصیص ۱۰۰ درصدی یافته است.

وی درباره وضعیت تحقق درآمدهای دولت تا پایان سال ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه دوم سال و سه ماه باقی سال جاری تخصیص اعتبارات عمرانی افزایش قابل ملاحظه‌تری نسبت به ۹ ماه ابتدای سال داشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha