• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1401092113833
  • منبع : صندوق بازنشستگی کشوری

سیاست اقتصادی صندوق بازنشستگی خروج از شرکت‌های زیانده است

سیاست اقتصادی صندوق بازنشستگی خروج از شرکت‌های زیانده است

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه سیاست و راهبرد این صندوق در حوزه اقتصادی خروج از شرکت‌های زیانده است، گفت: با این وجود شرکت‌های قدیمی و با ظرفیت بالای اقتصادی که امکان احیاء و دستیابی به سود داشته باشند، مورد توجه ما خواهند بود.

به گزارش ایسنا، مدیران اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی برای اجرای طرح افزایش سرمایه و روش های خروج از زیاندهی شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکای تالش) عصرروز گذشته (۲۰آذرماه) تشکیل جلسه دادند.

سازمان تامین اجتماعی با ۵۳درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با ۴۷درصد دو سهامدار شرکت چوب و کاغذ ایران هستند که دیروز تشکیل جلسه دادند تا ضمن بررسی طرح افزایش سرمایه این شرکت، درباره روش های خروج از زیاندهی این شرکت بزرگ و قدیمی تصمیم گیری کنند.

نعمت الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست، با تاکید بر اینکه سیاست و راهبرد این صندوق در حوزه اقتصادی خروج از شرکت‌های زیانده است، گفت: با این وجود شرکت‌های قدیمی و با ظرفیت بالای اقتصادی که امکان احیاء و دستیابی به سود داشته باشند، مورد توجه ما خواهند بود.

ترکی گفت: هرگونه سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی باید با بازگشت سرمایه و افزایش سود و درآمد همراه باشد و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا ضمن خروج از شرکت‌های زیانده، سرمایه بازنشستگان را در حوزه‌های سودآور و قابل اتکا به ویژه با رویکرد سهامداری به جای بنگاهداری سرمایه گذاری کنیم.

ترکی تصریح کرد: هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری باید در جهت حفظ منافع بازنشستگان و افزایش سرمایه این افراد حرکت کنند به نحوی که در یک برنامه مشخص، سهم حوزه اقتصادی صندوق در تامین حقوق و معیشت بازنشستگان به کاهش نیمی از سهم فعلی دولت منجر شود.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا نیز در این نشست، گفت: این سازمان در سال‌های اخیر حمایت زیادی از چوکا کرده است و ادامه این شرایط بدون چشم‌انداز روشن برای چوکا امکان پذیر نیست.

بازیان تاکید کرد: این شرکت ۸سال در زیاندهی قرار داشته و با وجود اینکه اخیرا تولید افزایش یافته و حتی رکورد تولید هم شکسته شده، اما هنوز در حوزه مالی برنامه مشخص و شفافی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به طور قطع اعلام خروج از زیاندهی چوکا برای تمامی فعالان صنعت به خصوص سهامداران این شرکت یعنی شستا و صندوق بازنشستگی کشوری خبری مسرت بخش و مهم است، اما شرط آن در گام نخست خروج از زیاندهی، در مرحله دوم اجرای طرح‌های توسعه و سپس اشتغال‌زایی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، باقر کاظمی مدیرعامل مجتمع چوب و کاغذ ایران هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت فعلی چوکای تالش، گفت: طرح افزایش سرمایه چوکا با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی آماده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح افزایش سرمایه و خروج از زیان شرکت چوکا، در گام نخست این مجتمع تولیدی احیاء شده و در گام‌های بعدی بتواند به سوددهی و تولید مناسب و درنهایت به اشتغال‌زایی بیشتر برای مردم منطقه دست یابد.

در این نشست، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شستا بر لزوم حمایت کارشناسی و برنامه‌ریزی شده جهت احیای چوکای تالش تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha