• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401092113999
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

استفاده از ظرفیت مدارس برای توسعه فعالیتهای سوادآموزی

استفاده از ظرفیت مدارس برای توسعه فعالیتهای سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: باید در راستای ریشه کنی بی‌سوادی فعالیت کنیم و در این راه نظارت را به عنوان یکی از ارکان مهم سازمان در نظر داشته باشیم. .

به گزارش ایسنا، علیرضا عبدی در اختتامیه گردهمایی مشترک معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی کشور گفت: نهضت سوادآموزی یک جریان تکلیفی است و ما برای انجام تکلیف با توجه به زمانی که در آن قرار گرفتیم یک فرصت طلایی را شاهد هستیم و بهترین زمان است تا نهضت یک جهش را تجربه کند آن هم جهش در هویت و موضوع جهش نهضت و وصول به اهداف آن، بستگی به اراده، وحدت و همدلی دارد و باید یک نگاه یکپارچه و یک وحدت رویه اتفاق بیفتد و حصول به این نتیجه، همتی مضاعف می خواهد و لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب این است که  ما باید نهضت را به مسأله و دغدغه همه تبدیل کنیم.

عبدی خاطرنشان کرد: باید صادقانه در راستای ریشه کنی بی‌سوادی فعالیت کنیم و در این راه نظارت را هم به عنوان یکی از ارکان مهم سازمان در نظر داشته باشیم و همکاران اهمیت خاص برای آن قائل باشند و نگذارند امر نظارت از سرعت بیفتد و توجه ویژه به موضوع سنجش و ارزشیابی را سرلوحه کار خود قراردهیم و از انجام امور سلیقه‎ای پرهیز کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: معاونین در استان‎ها باید رابطه خوبی با مدیران کل داشته باشند و هم خود و هم مدیران کل را با موضوع بخشنامه‎های مرتبط با سازمان بیش از پیش آشنا سازند و نسبت به امر مدرسه محوری و استفاده از ظرفیت‌های مدارس در امر سوادآموزی که از وظایف آن‌ها می‌باشد، اهتمام لازم را بعمل آورند و در خصوص کار با سامانه سوادآموزی نیز اهتمام بیشتری ورزند و در خصوص تشکیل کلاس‎ها توجه شود که اساس کلاس‌ها تلفیقی است و برای موضوع اجرای کلاس‌های تلفیقی، هفته‌ها برنامه‌ریزی و زحمت کشیده شده، بنابراین تلاش و برنامه ریزی کنید تا به درستی انجام شود.

وی در خصوص اهمیت شورای پشتیبانی استان‌ها افزود: از مطالبات اصلی ما همچنان که قبلاً گفتیم و باز تأکید می‎ کنیم جدی گرفتن شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان ها و مناطق است. همچنین از ظرفیت خیرین، خصوصاً طرح خیرین سوادیار باید بهره کافی را ببریم و همچنین توجه به تجارب ارزشمند را در دستور کار خود قراردهیم و در سامانه هم جایی باشد تا همکاران تجربه‌های جدید و موفق خود را برای بهره مندی سایرین به اشتراک بگذارند.

عبدی استفاده از نیروهای جوان و توانمند در کار را مورد توجه قرارداد و گفت: معاونین سوادآموزی ضمن ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت آنان برای تبیین برنامه‌ها و هویت نهضت سوادآموزی بهره کافی را ببرند و توجه ویژه‌ای به مطالعه اسناد بالادستی داشته باشند تا با آمادگی و مستندات محکم در راستای حمایت از اهداف نهضت تلاش کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی  به تشکیل و حضور در جلسات وبیناری تأکید کرد و خواستار پاسخگویی مطلوب به مکاتبات سازمان شد و همچنین خواستار آن شد تا کارگروهی متشکل از معاونت آموزش و طرح و برنامه و سنجش در ستاد تشکیل شود تا استانها برنامه‌های خود را قبل از انجام با این کارگروه در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha