• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401092114264
  • خبرنگار : 71610

بوگدانوف: برای منصرف کردن ترکیه از انجام عملیات زمینی در سوریه تلاش می‌کنیم

بوگدانوف: برای منصرف کردن ترکیه از انجام عملیات زمینی در سوریه تلاش می‌کنیم

به دنبال جدی شدن تهدیدهای مقامات ترکیه مبنی بر آغاز یک عملیات نظامی زمینی در مناطق شمالی سوریه، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا از تلاش‌های کشورش برای منصرف کردن ترکیه از آغاز چنین عملیاتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور در این باره اظهار کرد که مسکو به تلاش‌هایش برای متقاعد کردن ترکیه به صرف‌نظر کردن از انجام حملات زمینی به مناطق شمالی سوریه ادامه می‌دهد.

وی گفت: تماس‌ها در این باره ادامه دارد و عملیات زمینی مذکور تا بدین لحظه آغاز نشده است و این بدان معناست که موفقیت‌هایی در تلاش‌ها حاصل شده است. ما به تماس‌ها ادامه خواهیم داد.

به دنبال انفجار تروریستی ماه گذشته میلادی در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

مقامات بلندپایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی تهدید به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق کرده‌اند.

به دنبال جدی شدن تهدیدهای ترکیه مبنی بر انجام عملیات نظامی زمینی در مناطق شمالی سوریه، یک منبع ترکیه‌ای اخیرا اعلام کرد که کشورش به آمریکا و واشنگتن مهلت داده است تا گروه‌های کُرد مسلح را از سه شهر مرزی "منبج"، "تل رفعت" و "عین العرب" (کوبانی) خارج کنند.

وی خاطرنشان کرد: به روسیه و آمریکا اعلام شد که مهلت داده شده، تمدید نخواهد شد و جایگزین خروج نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از شهرهای مذکور، عملیات نظامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha