• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401092214428
  • منبع : نمایندگی سمنان

کدام روستا بیشترین شهید را تقدیم کشور کرده است؟

کدام روستا بیشترین شهید را تقدیم کشور کرده است؟

ایسنا/سمنان یک روستا در استان سمنان با تقدیم ۹۸ شهید، بیشترین شهید را در بین روستاهای کشور تقدیم میهن مان کرده است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، شامگاه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ در جلسه کمیته اجرایی ستاد دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان که در سالن یادگار امام ( ره ) استانداری برگزار شد، افزود: حفظ و صیانت از آثار شهدا و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند عزمی جدی است .

وی با اشاره به اینکه فضای استان تا زمان برگزاری کنگره، باید فضای ایثار و شهادت باشد، تصریح کرد: این کنگره در فضای جهادی و مردمی برگزار خواهد شد و لذا باید کمیته های این کنگره نیز دلی و جهادی عمل کنند.

استاندار سمنان از برگزاری دومین کنگره سه هزار شهید در استان سمنان خبر داد و گفت: این اقدام برگ زرینی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است‌.

هاشمی با اشاره به اینکه اولین روستای با تعداد بیشترین شهید کشور در استان سمنان است، خاطرنشان کرد: این روستا ۹۸ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

استاندار سمنان با اشاره به نقش آفرینی سپاه حضرت قائم آل محمد (عج ) و گروه‌های جهادی، تصریح کرد: این کنگره باید در استان سمنان پر رنگ دیده شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در قالب کنگره شهدا برنامه ریزی شود و ضروری است ائمه جمعه و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن این کنگره تلاش نمایند.

استاندار سمنان ثبت تألیفات و مستندسازی آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس در استان سمنان را اقدامی ماندگار و بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: اینگونه اقدامات قطعاً در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده اثرگذار بوده و لازم است این مسیر تداوم یابد.
به گزارش ایسنا- روستای «میغان» روستایی در نزدیکی شهر تاریخی«بسطام» و دهستان «خرقان» است که بیشترین شهید را در بین روستاهای ایران دارد. این روستا اولین شهید خود در روز ۲۲ بهمن ۵۷ تقدیم کرده است. همنچنین یکی از آخرین شهدای این روستا نیز به نام یکی از فرزندان این روستا، سکه خورد که چند سال پیش از این در درگیری مدافعان امنیت با اشرار شرق کشور به شهادت رسید.
گفته می شود این روستا در دوران انقلاب نقش زیادی داشته، به طوری که اطلاعیه‌های امام (ره) در این روستا تکثیر  و از سوی مبارزین
 برای شهرستان‌های مجاور فرستاده می‌شد. همچنین این روستا چهار شهید مفقودالاثر، هشت آزاده  و افزون بر ۱۵۰ جانباز دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha