• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401092214555
  • خبرنگار : 50474

سرپرست تامین اجتماعی بم:

درمانگاه تامین اجتماعی بم جوابگوی شرق استان نیست

درمانگاه تامین اجتماعی بم جوابگوی شرق استان نیست

ایسنا/کرمان سرپرست اداره تامین اجتماعی بم گفت: با توجه به جمعیت بیمه شدگان در شرق استان کرمان، درمانگاه تامین اجتماعی بم جوابگو نیست.

منصور زیدآبادی شامگاه ۲۱ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به منزله ابزار و هدف توسعه و استقرار عدالت اجتماعی در تلاش است تا با اجرای مطلوب ماموریت و رسالت خود یعنی گسترش پوشش های بیمه ای در اقشار مختلف، در جهت تعمیم بیمه‌های اجتماعی و اعتلاء این فرهنگ گام بردارد.

وی افزود: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در واقع فرصتی است تا تمامی اعضای بالای ۱۸ سال بتوانند در قالب های محتلف به عنوان بیمه شدگان اصلی مستقیماً تحت پوشش قرار گیرند.

زیدآبادی بیان کرد: بیمه‌های مشاغل آزاد برای فرزندان پسر بالای ۱۸ سال، بیمه زنان خانه دار برای دختران بالای ۱۸ سال و بانوان تا ۵۰ سال و بیمه دانشجویان از جمله پوشش های این طرح هستند.

سرپرست تامین اجتماعی شهرستان بم با تاکید بر اینکه بیمه های اختیاری برای افرادی که پیش از این نزد سازمان دارای سابقه بوده اند و تمایل به استفاده از دامنه تعهداتی گسترده تری دارند و بیمه های صاحبان حرف و مشاغل آزاد برای تمام کسبه، بازاریان و کارفرمایان از دیگر نمونه های قابل بهره برداری برای شهروندان است .

زیدآبادی با بیان اینکه حداقل مبلغ بیمه پردازی در پائین ترین نرخ بیمه مشاغل آزاد در سال جاری ۳۱۸ هزار تومان و حداکثر آن ۴۷۸ هزار تومان است، گفت: مبلغ بیمه اختیاری نیز ۸۶۰ هزار تومان است.

وی در ادامه با تبیین این نکته که سه نرخ مختلف بیمه ای در گروه مشاغل آزاد وجود دارد که هر فرد بواسطه دامنه افزایش تعهدات انتخابی با اراده خود آنرا تعیین می نماید، افزود: انعقاد قراردادهای بیمه مشاغل آزاد به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir امکانپذیر بوده و فرزندان در صورت داشتن پوشش های درمانی از طرف والدین میتوانند همچنان از این خدمت بهره مند باشند .

وی افزود: برای تحت پوشش قرار دادن والدین درصورتی که سن پدر از ٦۰ و مادر از ٥٥ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون مذکور از کارافتاده باشند بیمه شده میتواند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی والدین جهت ارائه تقاضا به شعبه محل پرداخت حق بیمه مراجعه تا حسب ضوابط و مقررات موردعمل سازمان زمینه بررسی و اقدام لازم درخصوص درخواست مطروحه فراهم شود.

وی افزود: بیمه های آزاد اختیاری می توانند فیش های پرداختی را به صورت یکجا  واریزی کنند می تواند برای سال بعد تا پایان فروردین  از درمان استفاده کند .

زیدآبادی بیان کرد: افرادی که بیمه های  عشایری یا ارتش و یا از صندوق های دیگری بیمه هستند می توانند با پرداخت مابه‌التفاوت از بیمه تامین استفاده کنند .

او ادامه داد :چنانچه  بیمه شده ای در کارگاهی کار می کند یا پرستار بوده یا آسیب روحی روانی به بیمه شده وارد شده،می تواند درخواست دهد و کمیسیون پزشکی ۶۶ درصد کارافتادگی بزند می تواند از کار افتاده اعلام شود و حقوق ازکارافتادگی دریافت کند.

زید آبادی به پوشش بیمه در شرق استان کرمان اشاره کرد و افزود: به دلیل اطلاع از خدمات بیمه یا تمکن مالی  درصد پوشش بیمه در شرق استان بسیار کم است و در حال حاضر  ۳۸ تا ۴۰ درصد از بیمه برخوردار هستند و بیشترین قشر را بیمه شدگان اجباری تشکیل می دهند.

وی گفت: مستمری بگیران در شرق استان کرمان ۷۰۰۰ نفر هستند که با افراد تحت تکفل به ۲۱ هزار نفر می رسند.

سرپرست تامین اجتماعی بم بیان کرد : بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی، دولت است که واحد اجراییات سازمان می تواند از طریق راهکارهای قضایی با بدهکاران سازمان برخورد کند  و بدهکاران می تواند به صورت اقساط نیز بدهی خود را بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مراجعه به درمانگاه تامین اجتماعی بسیار زیاد است که درمانگاه توانایی پوشش دهی نداردکه امیدواریم مسئولان نگاهی ویژه به این امر داشته باشند زیرا با توجه به جمعیت بیمه شده در شرق استان کرمان، نیاز به بیمارستان تامین اجتماعی دیده می شود که مکاتبات در این خصوص صورت گرفته است .

زیدآبادی در پایان گفت: سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری خدمات ارائه داده و بیمه شدگان با نصب اپلیکیشن تامین من می توانند تمام کارها را از طریق همین اپلیکیشن انجام دهند و نزدیک به ۹۵ درصد کارهای بیمه ای غیرحضوری انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha