• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401092214631
  • خبرنگار : 50181

سرپرست فرمانداری:

احداث فرودگاه کوچک مقیاس برای قصرشیرین ضروری است

احداث فرودگاه کوچک مقیاس برای قصرشیرین ضروری است

ایسنا/کرمانشاه سرپرست فرمانداری قصرشیرین احداث فرودگاه کوچک مقیاس را در قصرشیرین ضروری دانست و گفت: این فرودگاه باید هم بعد مسافری و هم بعد تجاری داشته باشد.

محمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه موضوع احداث فرودگاه دوم کرمانشاه در قصرشیرین در سفر رئیس‌جمهور به استان و در حضور نماینده ویژه وی در قصرشیرین مطرح شد و مورد پذیرش اولیه نیز قرار گرفت، گفت: احداث این فرودگاه از جوانب مختلف برای قصرشیرین ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه این فرودگاه باید بعد تجاری و مسافری داشته باشد، اظهار کرد: وجود دو مرز رسمی در قصرشیرین که با هر دو بخش عربی و اقلیم عراق همجوار است و همچنین راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در آینده نزدیک از مواردی است که احداث این فرودگاه را ضروری می‌کند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از قابلیت‌های گردشگری این شهرستان هم یاد و اضافه کرد: از سوی دیگر احداث این فرودگاه برای ایام اربعین یک ضرورت است.

حیدری معتقد است، وجود فرودگاه در قصرشیرین برای ایام اربعین هم می‌تواند زمینه تردد زوار استان‌های دیگر را فراهم کند و هم محلی برای سفر مستقیم مسئولان و مقامات کشوری باشد.

وی به لغو روادید برای سفر به عراق از مرز پرویزخان هم اشاره کرد که باعث اقبال بیشتر به تردد بین دو کشور شده و وجود یک فرودگاه می‌تواند این تردد را تسهیل کند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین درباره محل مناسب احداث این فرودگاه نیز عنوان کرد: باید برای تعیین محل مناسب، مطالعات کافی در زمینه‌های اقتصادی، عمرانی، پدافندی، اجتماعی، سیاسی و ... انجام شد و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری نیز مد نظر قرار گیرد، اما در مجموع احداث این فرودگاه برای قصرشیرین توجیه اقتصادی دارد.

به گفته حیدری، در این شهرستان زمین مناسب برای احداث این فرودگاه نیز وجود دارد و نگرانی از این بابت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha