• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401092215109
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار در نکوداشت جایگاه محققان دانشگاه سمنان تاکید کرد:

سوء مدیریت‌ها و عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه عامل تعطیلی و کاهش تولید

سوء مدیریت‌ها و عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه عامل تعطیلی و کاهش تولید

ایسنا/سمنان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان، سوء مدیریت‌ها و عدم برقراری ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه را عامل اصلی تعطیلی برخی واحدها و کاهش تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی ارزیابی کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی بعدظهر ۲۲ آذرماه در آئین نکوداشت جایگاه محققان دانشگاه سمنان‌ ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: پژوهش و فناوری ، پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در کشور است. 

وی میزان سواد در استان را بالاتر از شاخص متوسط کشوری برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه استان سمنان ، استانی با سطح سواد بالا ، همراه با میانگین ۱.۸ درصد بالاتر از میانگین سطح سواد در کشور است.‌

استاندار سمنان از سمنان به عنوان استانی دانشگاهی نام برد و گفت: در مجموع در استان سمنان تعداد ۷۵ هزار دانشجو و ۲۲۰۰ نفر استاد دانشگاه فعالیت دارند.‌ضمن اینکه بالغ بر ۱۱هزار همکار فرهنگی نیز برای امر مهم آموزش و پرورش ۱۱۱هزار نفر دانش آموز در استان سمنان تلاش می کنند.‌

هاشمی با بیان اینکه یکی از ضرورتهای جامعه ، توجه به حوزه دانش بنیان و پژوهش است بر لزوم ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه تاکید و اظهار کرد: یکی از دلایل مهم تعطیلی یا کاهش تولید برخی مراکز صنعتی و تولیدی ،همین عدم ارتباط با دانشگاه و سوء مدیریت ها است.

وی اضافه کرد: به منظور فعال سازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی استان ، ستاد احیای واحدهای راکد با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران در استان سمنان تشکیل شد.  

استاندار سمنان با اشاره به نیاز کشور به اشتغالزایی افزود: به اعتقاد ما حفظ و تثبیت اشتغال موجود بسیار مهم تر از ایجاد اشتغال جدید است . 

هاشمی بر لزوم افزایش بهره وری تاکید و تصریح کرد: بی تردید تفکر دانشگاهی و بهره مندی صاحبان صنایع از اندیشه اساتید و صاحب نظران دانشگاه، سهم بسزایی در موفقیت و بهره وری بیشتر ایفا می کنند. 

وی با بیان اینکه ما بدنبال ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بومی دانشگاههای استان هستیم‌ اظهار کرد: اگر بدنبال رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی برای استان‌ هستیم ، بی تردید این‌مهم با افزایش بهره وری و انجام‌ کارهای تحقیقاتی و علمی و حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ میسر خواهد بود.

این مسوول ارشد اجرایی از تلاش برای افزایش اعتبارات حوزه پژوهشی استان‌ خبر داد و افزود: ما در حوزه پژوهش و دانش بنیان‌، نیاز به بهره مندی از تفکرات اساتید دانشگاه و محققان داریم. لذا درخواست‌ من از پژوهشگران این است که نیازهای استان را بر اساس کار پژوهشی و تحقیقاتی ، احصا نمایند. 

وی بر لزوم رویکرد علمی به کشاورزی تاکید و خاطرنشان کرد: ما بدنبال توسعه مجتمع های گلخانه ای و افزایش سطح زیر کشت استان بر اساس آبیاری نوین هستیم. 

هاشمی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان مکلف اند تا ضمن حمایت از اساتید و دانشجویان‌ محقق، از نتایج تحقیقات آنان ، به صورت کاربردی استفاده کنند. 

وی به تلفات جاده ای در استان پرداخت و گفت: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۵۹ نفر از هم وطنان ما در سطح جاده های استان فوت کرده و تعداد سه هزار و ۷۱۲ نفر نیز بر اثر تصادف ، مصدوم شده اند. 

هاشمی به پتانسیل بالای استان در بخش گردشگری پرداخت و افزود: تعداد ۸۵۷ اثر میراثی ثبت شده در استان سمنان وجود دارد که بدلیل عدم توجه به زیر ساختهای گردشگری و عدم استفاده از تفکر پژوهشگران و صاحب نظران، متاسفانه نه تنها این اماکن موجب جذب گردشگران نشده است، بلکه صرفا استان سمنان به عنوان یک به معبر، شناخته می شود. 

استاندار سمنان اظهار کرد: باید مدت ماندگاری مسافران را در سطح استان افزایش داده تا ضمن افزایش رونق اقتصادی ، شاهد کاهش میزان تصادفات باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha