• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401092315306
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی / ۱۰

انقلابی در گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی

انقلابی در گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی پس از یک سال از حضور رئیس جمهور در خراسان جنوبی اکنون ۱۰۰ درصد مصوبات در حوزه گازرسانی به انجام رسیده است.

در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به خراسان جنوبی، مصوبات و اعتباراتی ابلاغ شد که حالا پس از یک سال به بهره برداری نزدیک شده و یا به افتتاح رسیده است.

اتفاقات خوبی پس از این سفر در حوزه زیرساختی و اقتصادی برای استان رخ داد. نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به سفر محقق شد و پروژه گازرسانی به روستاهای استان از مصوبات سفر اول به اتمام رسید و اکنون کل جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت گاز خانگی برخوردار شدند که از این جهت خراسان جنوبی جز استان‌های سبز است.

رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: گازرسانی به ۱۶۹ روستا در یک سال از مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور مصوب شد که البته در کمتر از شش ماه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۴ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند، افزود: شش پیشنهاد برای این سفر رئیس جمهور در دست داریم که گازرسانی به طرح نهضت جهش مسکن در سطح استان طی سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال، گازرسانی به ۹۰ روستای زیر ۲۰  خانوار در سطح استان طی سال آینده با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد ریال از آن جمله است.

انقلابی در گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت گازرسانی به ۳۱ پاسگاه و برجک مرزی در سطح استان طی سال آینده با اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریال، ادامه داد: گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی و تولیدی باقیمانده در سطح استان طی سال آینده با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از دیگر درخواست‌هاست.

محمودی تصریح کرد: گازرسانی به بازارچه مرزی ماهیرود و قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۴۰۱ با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد ریال و گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان در سال آینده با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال از دریگر خواسته‌های ما در این سفر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ۱۵ شهرک صنعتی در سطح استان خراسان جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، گفت: با تکمیل عملیات گازرسانی به نواحی صنعتی درمیان و زیرکوه ۱۰۰ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی با اشاره به نگاه ویژه شرکت گاز در گازرسانی به صنایع تصریح کرد: صنعت، چرخ محرک اقتصاد شناخته می‌شود و شرکت گاز استان خراسان جنوبی با تسریع گازرسانی به صنایع در استان تلاش کرده است که سهم خود را در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی به خوبی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر تمامی ۳۲ شهر و ۱۷۶۷ روستا و ۲۰۲۴ واحد صنعتی در استان خراسان جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند و گازرسانی به محدود روستاها و صنایع باقی مانده نیز در دست اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha