• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401092315314
  • خبرنگار : 50477

سرپرست شعب بانک قرض‌الحسنه مهر گلستان:

رشد ۸۱ درصدی منابع بانکی در گلستان/ به دنبال حذف وجه التزام از تسهیلات هستیم

رشد ۸۱ درصدی منابع بانکی در گلستان/ به دنبال حذف وجه التزام از تسهیلات هستیم

ایسنا/گلستان سرپرست شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گلستان با اشاره به تلاش برای حذف وجه التزام از تسهیلات بانکی، گفت: توجه به مسائل شرعی اولویت و سیاست قطعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

محسن عسکری در گفت و گو با ایسنا به مناسب سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه فرهنگ قرض الحسنه یک فرهنگ قرآنی و دینی است، اظهار کرد: هر چه در توسعه و ترویج این فرهنگ تلاش کنیم بی تردید نتایج و ثمرات آن را در رفع مشکلات مردم، آبادانی و توسعه شهر و دیارمان مشاهده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به زودی و با تلاش اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک ارائه ضمانتنامه بانکی نیز به خدمات این بانک افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مجوز پرداخت حقوق کارکنان دولت نیز از طریق هفت بانک دولتی و بانک قرض الحسنه مهر ایران و یک بانک قرض الحسنه دیگر صادر شده است که در حال رایزنی برای تحقق این مهم در سطح استان هستیم.

سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان با تاکید بر اینکه وجود نیروهای تحصیل کرده و جوان، ساختار مالکیتی بسیار بزرگ و معتبر، هزینه عملیات بانکی بسیار پائین از جمله نقاط قوت این بانک به شمار می رود، افزود: به هیچ وجه ملک مازاد نخریده و به هیچ وجه به دنبال فعالیت های اقتصادی و انتفاعی بنگاه داری و ... نمی شویم.

عسکری از امکان رویت تمامی صورت ها و ساختارهای مالی این بانک به صورت شفاف در بستر وب توسط مردم خبر داد و گفت: ما بر خلاف برخی موسسات و بانک ها تمامی قراردادهای مالی را به صورت شفاف و اینترنتی حتی برای تسهیلات گیرندگان ارسال می کنیم.

 وی توجه کامل به مبانی و مفاهیم شرعی و دینی زیر نظر شورای فقهی بانک را از سیاست های قطعی و خدشه ناپذیر بانک قرض الحسنه مهر دانست و گفت: حتی در موضوع وجه التزام که مورد مناقشته میان برخی علماست بانک قرض الحسنه مهر ایران مبالغ دریافتی تحت این عنوان را به صورت کامل برای امور عام المنفعه از جمله ساخت خانه های روستایی و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی هزینه می کند که به زودی به دنبال راه حلی برای عدم دریافت این وجه نیز هستیم.

سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان از وجود ۵۲۳ حساب حقوقی در شعب این بانک در استان خبر داد و گفت: اعطای بالاترین سقف تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و همچنین نگاه عام المنفعه و ترویجی در حوزه قرض الحسنه موجب علاقه مندی خیرین و نیکوکاران برای افتتاح حساب در این بانک شده است.

عسکری اجرای طرح وام بدون سپرده یا کالا کارت را نیز یکی از اقدامات مثبت این بانک در سالیان اخیر ارزیابی کرد و افزود: این کارتهای اعتباری خرید برای خرید کالای باکیفیت ایرانی به صورت قسطی ۱۸ ماهه و با کارمزد حداکثر چهار درصد  و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی از اعطای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان وام در قالب کالا کارت به هم استانی های گلستانی خبر داد و اضافه کرد: بالاترین رشد منابع بانکی را در سطح یانک ها درسال جاری داشته ایم که آمارها نشان دهنده رشد ۸۱ درصدی منابع بانکی ما در سال اخیر بوده است.

سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان با اشاره به اینکه پائین ترین نسبت مطالبات بانکی در کشور و استان متعلق به این بانک است، خاطرنشان کرد: نسبت کفایت سرمایه بانک ما نیز با عدد ۱۱.۶ درصد نشان دهنده ساختار قوی این بانک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha