• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401092315333
  • خبرنگار : 50214

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد پیشنهاد کرد؛ 

احیای آب‌انبارهای شهر یزد برای ذخیره‌سازی باران و سیلابها

 احیای آب‌انبارهای شهر یزد برای ذخیره‌سازی باران و سیلابها

ایسنا/یزد رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد معتقد است با احیای آب انبارهای شهر یزد می‌توان از آنها جهت ذخیره‌سازی آب های سطحی و باران، برای آبیاری فضای سبز شهری و مدیریت و دفع سیلاب شهری استفاده کرد.

«فاطمه حقیرالسادات» روز سه شنبه در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد در این رابطه اظهار کرد: حدود ۲۱۰ آب انبار در استان یزد وجود دارد که ۱۴۴ اب انبار در قسمت هزار هکتاری بافت تاریخی و ثبت ملی شده است.

به گفته وی، آب انبارها جهت ذخیره آب‌های سطحی و باران‌ها می‌توانند کمک رسان باشند چرا که هر آب انبار حدود ۴۰۰ متر مکعب به طور متوسط ظرفیت ذخیره آب دارد و در محدوده بافت تاریخی با این تعداد آب انبار می‌توان حدود ۵۰ هزار متر مکعب آب ذخیره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، وی افزود: علاوه بر این، در صورت ایجاد باران یا سیلاب، اب انبارها می‌توانند ذخیره آب را جهت مدیریت آب و آبیاری فضای شهر، همچنین جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی برعهده بگیرند.

رئیس کمیسیون گردشکری شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: در گام اول میتوان حدود ۴۰ آب انباری که کمتر نیاز به مرمت و بهسازی دارند را احیا کرد، اقداماتی از جمله تأمین اعتبار مورد نیاز برای مطالعه زیرساختی طرح  اعم از شناسایی تهیه نقشه و حجم کار، تأمین اعتبار مورد نیاز جهت آماده‌سازی آب انبارها و مرمت آنها، همچنین تامین اعتبار برای مطالعه جهت بهره برداری آلودگی و رسوبات این آب های زخیره شده، جهت اجرای این طرح و احیای آب انبار ها مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: آب انبارها یک ظرفیت مناسبی هست که می‌توان با طرح جامع و دقیق برای استفاده بهینه در سال آینده بودجه اختصاص یابد، چنانچه مدیریت اب انبار ها در راستای مدیریت آب های سطحی و سیلاب ها و جلوگیری از تخریب ساختمان ها در شهر صورت پذیرد اثرات مثبتی برای شهر یزد شهرداری و به خصوص شهروندان به همراه دارد.

حقیرالسادات در پایان نیز متذکر شد؛  با استفاده از آب انبارها دیگر لازم به ساخت تعداد زیادی مخازن بتنی با هزینه میلیاردی نیز نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha