• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092315570
  • خبرنگار : 50295

درمان تنبلی چشم کودک، به شرط تشخیص به موقع

درمان تنبلی چشم کودک، به شرط تشخیص به موقع

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون نیز نزدیک به ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله غربالگری بینایی شدند و هدف‌گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

سیدسلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره غربالگری بینایی کودکان در استان زنجان، اظهار کرد: سن زیر ۵ سال، بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم است و اگر مشکل دید کودک قبل از ۵ سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد هم با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخصی که در بهزیستی انجام می‌شود پیشگیری از معلولیت است که سالانه و با هدف صحیح انجام می‌شود که از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تاکنون نیز نزدیک به ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله غربالگری بینایی شدند و هدف‌گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

این مسئول تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های غربالگری تنبلی چشم در استان ۳۶ پایگاه است که از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه و چارت E (۴ دستگاه در شهرستان زنجان، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستان‌ها هر کدام یک دستگاه) و ۲۵ پایگاه با چارت E غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال را انجام می‌دهند.

حسینی ادامه داد: بهزیستی از خانواده‌های نیازمند دارای شرایط خاص در زمینه درمان تنبلی چشم و مشکلات بینایی با پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم حمایت می‌کند. همچنین هزینه غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه  ۵۶ هزار و ۷۴۰ تومان و با چارت اسنلن ۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: هزینه غربالگری در بخش دولتی با دستگاه ۹ هزار و ۵۲۰ تومان و با چارت اسنلن نیز ۴۴۷۰ هزار تومان است و والدین با در دست داشتن شناسنامه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال به مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های غربالگری مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha