• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401092315611
  • خبرنگار : 50562

سرپرست معاونت گردشگری استان:

گردشگری ادبی در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار می‌گیرد

گردشگری ادبی در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار می‌گیرد

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت گردشگری خوزستان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای توسعه صنعت گردشگری صورت گرفته توسعه گردشگری ادبی به طور جدی در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان خوزستان قرار خواهد گرفت.

پیمان نبهانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های بی‌شمار در استان خوزستان هنوز هم صنعت گردشگری ادبی صنعت کم‌تر شناخته شده محسوب می‌شود چنان‌که حتی تورهای گردشگری و فرهنگی چندانی به این حوزه نمی‌پردازند.

او با اشاره به این‌که ۱۵ دوره آموزش گردشگری براساس ظرفیت‌سنجی برنامه‌ریزی شده بود اظهار کرد: از این ۱۵ دوره طراحی شده نزدیک به هفت دوره آموزشی را در سطح ملی و به میزبانی استان خوزستان برگزار کردیم.

گردشگری ادبی گونه‌ای از گردشگری است که به دلیل علاقه به یک نویسنده، اثر یا فضای ادبی و یا میراث ادبی یک مقصد صورت می‌گیرد و عبارت از موزه‌های مرتبط با نویسندگان، آثار ادبی، پیمودن مسیرهای ادبی و بازدید از محل تولد یا تدفین ادیبان و در نهایت موزه‌های با مضامین ادبی است و گردشگری نوینی به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: توافق‌هایی با آموزش و پرورش استان خوزستان انجام داده شد و قرار بر این است که بخشی از بستر  اپلیکیشن شاد را در اختیار ما قرار دهند که از این طریق بتوانیم جامعه آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان و آموزگاران را در ۲ بخش آموزش دهیم.

گردشگری ادبی در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار می‌گیرد

قبرستان ظهیرالدوله محل خاکسپاری تنی چند از شاعران نامدار ادب فارسی

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان با اشاره به این‌که اداره کل میراث فرهنگی استان با هدف توسعه گردشگری ادبی و ادبیات گردشگری اقدامات لازم را به زودی اجرایی خواهد کرد گفت: رونق صنعت گردشگری ادبی می‌تواند زمینه‌های درآمدزایی در سطح استان خوزستان و حتی کشور را فراهم کند.

گردشگر ادبی در ایران هنوز توسعه درخور توجهی نکرده است و مقاصد گردشگری ادبی ما کمابیش محدود به بازدید از آرامگاه‌های سعدی و حافظ در شیراز می‌شود. این در حالی است که ایران از لحاظ ادبی و تعداد شاعران و ادیبان کشوری غنی و مثال‌زدنی است.

نبهانی تاکید کرد: هدف ما از آموزش مجازی در اپلیکیشن شاد این است که ادبیات گردشگری را در دیالوگ‌های روزانه افراد جامعه افزایش دهیم.

گردشگری ادبی در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار می‌گیرد

کافه کافکا در شهر پراگ 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha