• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401092315749
  • خبرنگار : 50124

مدیر شعب استان خبر داد:

پرداخت بیش از ۳۰۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن از سوی بانک مهر ایران در چهارمحال و بختیاری

پرداخت بیش از ۳۰۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن از سوی بانک مهر ایران در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چهارمحال‌وبختیاری از پرداخت ۴۲ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال در سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۷۰ فقره به ارزش ۹۵۷ میلیارد ریال، تسهیلات بدون ضامن بودند.

علی توکلی ۲۳ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه  چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ در راستای کمک به اقتصاد، معیشت، توانمندی، اشتغال و درمان، مسئولیت اجتماعی و ... فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اولین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور است، افزود: قوی‌ترین ساختار مالکیتی در شبکه بانکی متعلق به این بانک است.

توکلی با اشاره به وجود ۱۹ شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: برای نخستین بار در شبکه بانکی با توجه به نگاه حاکمیتی که تقویت بانک‌های قرض‌الحسنه است، تسهیلات اعطایی به اشخاص حقیقی از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومانی افزایش پیدا کرده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چهارمحال‌وبختیاری از حمایت این بانک از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص اعطای ۱۰۰۰ فقره تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

وی در ادامه جامه عمل پوشاندن به مسئولیت اجتماعی را از اهداف مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان و تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی و در راستای کمک به درمان و پیشگیری ویروس کرونا، ۳۸۸ اقلام پزشکی به ارزش یک میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اعطا شد.

توکلی همچنین اختصاص ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برای خرید اقلامی همچون پتو و لوازم‌التحریر برای کمک به سیل‌زدگان و پرداخت ۱۲۶ فقره وام به مبلغ پنج میلیارد ریال با سود دو درصد به بیماران(که حتی حسابی در این بانک نداشتند) تحت عنوان طرح همیارن مهر را از جمله اقدامات دیگر این بانک در راستای مسئولیت اجتماعی برشمرد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چهارمحال‌وبختیاری در ادامه از پرداخت ۴۲ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال در سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۷۰ فقره به ارزش ۹۵۷ میلیارد ریال، تسهیلات بدون ضامن بودند.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۶۱۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال به کمیته امداد، ۱۷۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال به بهزیستی، ۲۰۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال به بنیاد برکت، ۳۹۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۵۱۵ میلیارد ریال برای وام ازدواج، ۴۴۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۱۷۳ میلیارد ریال برای وام فرزندآوری، ۱۲۶ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر پنج میلیارد ریال برای طرح همیاران و ۴۴۵ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال برای طرح بانوان پرداخت شده است.

 توکلی از اجرای طرح جدید مهریار خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش رفاه پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها طراحی و درحال اجراست، به طوری که اگر سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌ها حقوق کارکنان خود را از طریق این بانک پرداخت کنند، می‌توانند وام قرض الحسنه  با کارمزد ۴ درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار کارکنان خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha