• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401092316038
  • خبرنگار : 50552

خاموشی ماینرهای قاچاق در قزوین

خاموشی ماینرهای قاچاق در قزوین

ایسنا/قزوین جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال و دستگیری ۲ متهم در این خصوص خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، با اشراف اطلاعاتی از بهره‌برداری تعداد قابل توجهی دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی در ۲ساختمان مسکونی واقع در شهر قزوین مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع با هماهنگی مقام قضائی و همراهی مأموران اداره‌برق به محل اعزام شدند، در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این ۲شهروند، منزل مسکونی خود را به محلی برای فعالیت دستگاه‌های ماینر اختصاص داده و به‌صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در این عملیات ۲۲ دستگاه ماینر و متعلقات آن که همگی فاقد مدارک گمرکی بوده و به‌صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

وی بیان کرد: ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان، ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرهنگ عبدالمالکی تصریح کرد: در این رابطه تمامی دستگاه‌ها و متعلقات موجود از محل جمع‌آوری شد و ۲ فرد متخلف نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی

سرهنگ بهرام منصوری، فرمانده انتظامی شهرستان البرز نیز از کشف ۱۳ دستگاه ماینر قاچاق از یک واحد مسکونی در شهر شریفیه خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر استخراج غیرقانونی رمز ارز دیجیتال در یکی از واحدهای مسکونی شهر شریفیه، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۴ شهرستان البرز قرار گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ منصوری تأکید کرد: مأموران پس از بررسی‌های لازم و کسب اطمینان از صحت و سقم موضوع، با اخذ دستور قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی‌ها ۱۳ دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با اشاره به اینکه ارزش ریالی ماینرهای کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha