• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401092316087
  • خبرنگار : 50187

همراه با تجلیل از امام جماعت مسجد امام؛

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه ۲۴ آذر کرمان برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه ۲۴ آذر کرمان برگزار شد

ایسنا/کرمان شامگاه ۲۳ آذرماه ویژه برنامه "نسیم محراب"، بزرگداشت شهدای حادثه ۲۴ آذر سال ۱۳۵۷ کرمان و تجلیل از حجت الاسلام شاکری امام جماعت مسجد امام(ره) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در این مراسم با اشاره به تاکید روایات بر علم، عالم و علم آموزی اظهار کرد: نخستین معلم، پروردگار عالم و نخستین دانش آموز حضرت آدم و علمی که آموخته شد، اسماء الله بود.

وی افزود: پس از حضرت آدم، با جریان پیدا کردن این اسماء، شخصیت هایی پیدا شدند که آبروی تاریخ شدند؛ ابراهیمِ افتاده در آتش نمرود، خلیل بیرون آمد و تا نوبت به رسول خدا رسید که این اسما در وجود پیامبر به صورت اکمل جلوه کرد و او بعد از پروردگار، معدن همه ارزش های هستی و معدن همه خیرات و رحمة للعالمین شد.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه همه عالم هستی مدیون پیامبر اعظم صلی الله عیه و آله است و در ادامه با اشاره به تالیف کتاب های غنی درباره اسماء الهی گفت: بزرگان شیعه نوشتند و علوم را تدوین کردند اما در این ۱۲۰۰ سال فقط ننوشتند بلکه مدرسه اهل بیت را به اسم حوزه علمیه تشکیل دادند و تربیت کردند و از کنار این مدرسه ها ۱۲۰۰ سال مرجع تقلید و بهترین امام جماعت تحویل مردم دادند که همین علماء دین، نبوت، امامت و توحید را بعد از غیبت حفظ کردند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نیم قرن خدمات حجت الاسلام ابوالقاسم شاکری در مسجد امام(ره) کرمان گفت: بنده ۳۰ سال با ایشان معاشرت داشتم و همیشه رنج می بردم کرمان این عالم را نمی شناسد که از اولیای الهی و مجسمه تقوا و کرامت و توسل به قرآن و اهل بیت است‌؛ ایشان کسی است که هر گاه او را می بینیم روایت پیامبر در ذهنم جریان پیدا می کند که دیدارش انسان را یاد خدا می اندازد، سخن او به علم انسان می افزاید و روش او انسان را به آخرت تشویق می کند.

به گزارش ایسنا، 24 آذر سال 57‌ در مسجد امام (ملک سابق) کرمان اجتماع عظیمی برپا و پس از آن راهپیمایی مردم با مخالفت و خشونت مأمورین روبرو شد و در این درگیری "فرامرز دادبین" ، "غلامحسین مهدوی" و "سیدحسین حسینی" به شهادت رسیدند و شماری هم زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha