• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401092416446
  • خبرنگار : 50233

رئیس شورای شهر سمنان اعلام کرد:

تحقق ۳۴۰میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری سمنان/دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

تحقق ۳۴۰میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری سمنان/دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

ایسنا/سمنان رئیس شورای شهر سمنان از تحقق ۳۴۰ میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری خبر داد و با توجه به سه ماه باقیمانده تا پایان سال پیش‌بینی کرد: با توجه به افزایش قابل توجه درآمدها در سه ماهه پایانی بخش زیادی از بودجه محقق شود.

دکتر علی همتی ۲۴آذرماه در نشست خبری با رسانه‌ها که با حضور مجید نظری، حسین موسوی ، صباغیان و حسین گلهاشم از جمله اعضای پارلمان شهری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این بودجه نیز ستاره‌دار بوده و تحقق آن منوط به تعامل دستگاه های دولتی و پرداخت بدهی‌ها به شهرداری مرکز استان شده که انتظار می‌رود مسوولان استان همکاری بیشتری در این بخش با مدیریت شهری داشته باشند.
وی با اشاره به گشایش های ایجاد شده در این بخش افزود: با دستورالعمل های جدید، قرار است که با فراهم شدن امکان تهاتر بدهی‌ها، زمینه برای بهره‌مندی شهرداری از این طلب‌ها فراهم شود.

رئیس پارلمان شهری سمنان از دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواست در این بخش حداکثر همکاری را با شهرداری و شورا داشته باشند.

وی با اشاره به معضل کم آبی در سمنان گفت: شورا و شهرداری مسوولیت مستقیمی در این بخش ندارد اما با توجه به مطالبات جدی شهروندان در این بخش، شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، به صورت جدی مطالبه‌گر هستیم تا این مشکل برطرف شود.

رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه الان در مجلس فصل بودجه است تصریح کرد: همه ما مسوولیت داریم که از طریق نمایندگان مردم در مجلس پیگیر اجرایی شدن پروژه انتقال آب خزر باشیم.
وی کم آبی را یک معضل ملی خواند و گفت: این طرح باید به صورت ملی و استانی دیده شود و نمایندگان بکوشند که آن را در مشارکت با دیگر استان‌های کم‌آب به پیش ببرند.

تحقق ۳۴۰ میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری/دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که مجلس امسال یک ردیف بودجه برای اجرایی شدن این طرح ملی پیش‌بینی کند ادامه داد: واقعیت این است که در استان سمنان، واحد بزرگ صنعتی کمتر وجود دارد و لذا پیدا کردن بخش خصوصی که بتواند این طرح بزرگ را اجرایی کند کار دشواری است و لذا انتظار می رود که مجلس این پروژه را دولتی کند تا امکان اجرایی شدن آن فراهم شود.

آخرین وضعیت آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

رئیس شورای شهر سمنان در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان گفت: شورای شهر علی‌رغم اینکه هیچ وظیفه‌ای در این بخش نداشته اما به مسئله آزادسازی کاروانسرا ورود کرده و تاکنون به ۱۰۰درصد تعهدات خود عمل کرده است.
وی با اشاره به تاخیرها در آزادسازی این بنای تاریخی گفت: شورا و شهرداری به منظور تسریع در آزادسازی، ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری را در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داده تا هرچه سریع‌تر زمینه آزادسازی بنا فراهم شود. البته متاسفانه اخیرا به بهانه انبار نگهداری اقلام زندان، از تخلیه کاروانسرا خوداری شده و لذا مقرر شده که یک ساختمان در اختیار سازمان زندان های استان قرار گیرد.

تحقق ۳۴۰ میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری/دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

این عضور شورای شهر سمنان اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، تا بهار ۱۴۰۲ زمینه برای آزادسازی کامل کاروانسرای شاه عباسی فراهم و این بنای تاریخی ارزشمند در معرض دید شهروندان سمنانی و علاقه‌مندان به گردشگری قرار گیرد.

دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

همتی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص حاشیه های ایجاد شده در خصوص حق‌الزحمه اعضای شورا گفت: براساس قانون دریافتی اعضای شورا در مراکز استان زیر یک میلیون نفر جمعیت کمی بیش از ۷ میلیون تومان بود که دریافتی اعضا حدودا ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. بعد از آیین نامه جدید امور استان‌های شوراها در سال جاری، براساس قانون می بایست حق الزحمه اعضای شورا در هر ساعت، یک شستم حقوق و مزایای شهردار(بدون حق عمران) محاسبه شود که براساس این آیین‌نامه جدید دریافتی اعضای شورای شهر سمنان به ماهانه حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی از مکاتبه شورای شهر سمنان با رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص حق‌الزحمه اعضا خبر داد و گفت: برخی از اعضای شورای شهر معتقد بودند که تعیین حق‌الزمه اعضا نه در صلاحیت شورای عالی استان‌ها بلکه در صلاحیت دولت است لذا در همین ارتباط با شورای عالی استان‌ها مکاتبه انجام و اعلام شد که آیین نامه و دستورالعمل ارسالی برای همه شوراهای شهر در سراسر کشور لازم‌الاجرا است.
رئیس پارلمان شهری سمنان ادامه داد: براساس این دستورالعمل حداکثر ساعت کاری هر عضو برای محاسبه دریافتی ماهانه همان ۵۰ ساعت است و لذا دریافتی هر عضو شورای شهر سمنان در ماه حدودا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

تحقق ۳۴۰ میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری

همتی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تحقق بودجه شهرداری در سال‌جاری گفت: بودجه شهرداری سمنان که توسط همین شورا مصوب شده، ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن منوط به اخذ طلب‌های شهرداری از دستگاه‌های اجرایی شده و به اصطلاح "ستاره‌دار" بوده است.

تحقق ۳۴۰ میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری/دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

رئیس شورای شهر سمنان ادامه داد: تاکنون از بودجه ۶۵۰ میلیارد تومانی مصوب سال ۱۴۰۱ رقمی حدود ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیارد تومان محقق شده است.
وی اضافه کرد: البته با توجه به افزایش ورودی‌ها در سه ماهه پایانی سال پیش‌بینی می‌شود که بخش مهمی از بودجه در این سه ماهه پایانی سال نیز محقق شود.

وی با اشاره به گشایش‌های ایجاد شده در خصوص برخی از پروزه‌های شهرداری مرکز استان اظهار کرد: شهرک ۵۰ هکتاری هوا و فضا یکی از این پروژه‌ها است که با گشایش‌های ایجاد شده امید می‌رود که منبع درآمدی خوبی برای شهرداری فراهم شود. این پروژه در حال حاضر در مرحله انتقال سند قرار دارد و انتظار می‌رود که به زودی زمینه برای بهره‌برداری از آن فراهم شود.
تحقق ۳۴۰ میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری/دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

تحقق ۳۴۰ میلیارد از بودجه ۸۵۰ میلیاردی شهرداری/دریافتی اعضای شورا شهر چقدر است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha